سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۹
«سه زن توانا» اثري جديد از يك زن توانا

انتشارات گاليمار، پاييز امسال اثري جديد از ماري ان-ديايه نويسنده فرانسوي را به چاپ مي‌رساند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، «سه زن توانا» (Trois femmes puissantes) اثري جديد از «ماري ان-ديايه» نويسنده فرانسوي، در فهرست آثار چاپي انتشارات گاليمار براي پاييز امسال قرار گرفته است. 

ماري ان-ديايه بدون شك در حال حاضر نظر بيشتر منتقدان ادبي فرانسه را به عنوان يكي از نويسندگان تأثيرگذار امروزي با خود دارد. او در كتاب جديد خود نيز با تكيه بر ويژگي‌هاي اصيل رمان‌هايش چون استحكام زباني، وضوح، سادگي و قهرماناني با ايمان محكم، روايتگر زندگي سه زن در آفريقا و فرانسه است. 

اين نويسنده از دوره جواني آغاز به نوشتن آثار ادبي كرد و در حال حاضر در سن 42 سالگي بيش از 15 اثر مشتمل بر داستان كوتاه و نمايشنامه به چاپ رسانده است. از سال 2003 نمايشنامه‌هاي ماري ان-ديايه در ليست نمايش «كمدي فرانسز» نيز قرار گرفته‌اند. 

اپيزود اول اين رمان درباره وكيلي به نام نورا است كه همراه با خواهر خود براي ديدن پدرش كه او و خواهر و مادرش را در فرانسه ترك كرده بود، به آفريقا مي‌آيد. اما پدر زبونش در اين مدت همراه با برادر خود سوني زندگي مي‌كرد كه از مدتها پيش در زندان به جرم قتل به سر مي‌برد. در حال حاضر پدر بر سر كمك دختر خود براي نجات برادر عزيزش حساب مي‌كند كه سال‌ها در زندان است. 

اپيزود دوم درباره رودي دكا، معلم زبان فرانسه در آفريقاست. او در حال آوردن زن خود فانتا به آفريقاست. به دليل آنكه مدارك فانتا در فرانسه تأييد نمي‌شوند از آمدن او به آفريقا براي كار جلوگيري مي‌شود. رودي از اين اتفاق به خشم مي‌آيد و آينده‌اي را تصور مي‌كند كه او نيز از آنجا طرد شود... 

اپيزود نهايي درباره خدي دمبا بيوه‌زني است كه تا پيش از آنكه به وسيله خانواده شوهرش از خانه طرد شود، زندگي خوشي داشت. او پس از آشنايي با مرد جواني قصد فرار به سمت اروپا به سرش مي‌زند و در ماجرايي قرار مي‌گيرد كه در مهاجرت خود به سوي غرب به سان پر كاهي با باد به اين سو و آن سو مي‌رود. 

ماري ان-ديايه از پدري سنگالي و مادري فرانسوي در شهر پيتيوير در سال 1967 در فرانسه به دنيا آمده است و تا كنون آثاري چون مجموعه داستان‌هاي كوتاه «تمام دوستانم» (2004)، «تصوير سبز خود» (2005) و «قلب زير بارم» (2007) (توسط گاليمار) از او به چاپ رسيده است. 

گاليمار در حال چاپ 45000 نسخه در چاپ اول از اين رمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها