جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
سردشت بخشی مهم از تاریخ ایران است

محمد‌مهدی اسماعیلی در آیین افتتاح تالار فرهنگ ارومیه گفت: این استان نمادی از وحدت اقوام و مذاهب استغ بنابراین ضروری است این وحدت حفظ شود. وجود تالارها و مجتمع‌های فرهنگی فرصت خوبی برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعه (۳۰ اردیبهشت‌ماه) در آیین با بیان این‌که افتتاح این پروژه یک اتفاق خوب فرهنگی برای آذربایجان‌ غربی است، گفت:۴۰ میلیارد تومان برایافتتاح این تالار تکمیل این تالار تخصیص یافته است و اگرچه این مجموعه به اتمام رسیده اما باید این پروژه زیباتر شود. در حال تاسیس ۱۵ مجموعه فرهنگی در کشور هستیم.

وی با بیان این‌که استان از نعمت وجود اقوام مختلف برخوردار است، افزود: این استان نمادی از وحدت اقوام و مذاهب است؛ بنابراین ضروری است این وحدت حفظ شود. وجود تالارها و مجتمع‌های فرهنگی فرصت خوبی برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی است.

وی ادامه داد: فرهنگ ایرانی با زبان‌ها و گویش‌های مختلف معنا پیدا کرده است و باید به این گویش‌ها و رسوم فرهنگی اقوام اهمیت داده شود.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که سردشت، نماد بخشی از تاریخ ایران است و باید نماد خوبی برای این شهر و واقعه بمباران شیمیایی داشته باشیم، گفت: جای خالی برگزاری اقدامات فرهنگی و نمایشی برای این واقعه احساس می‌شود.

این مجتمع بزرگ فرهنگی، شامل یک سالن موسیقی به ظرفیت ۳۹۵ نفر و یک سالن تئاتر به ظرفیت ۱۰۰۶ نفر است، همچنین تالار مرکزی ارومیه دارای سالن هنرهای نمایشی «وی پی آی» محیط روباز برای اجرای نمایش با ظرفیت ۳۰۰ نفر، سالن بلک‌باکس، نگارخانه، کلاس‌های آموزشی و بخش‌های مختلف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها