یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
یزد قبل از افتتاحیه رسمی به پیشواز هفته کتاب رفت

مراسم افتتاحیه برنامه‌های هفته کتاب در یزد با حضور مدیرکل‌ فرهنگ‌ و ارشاد‌ اسلامی استان در محل مدرسه ولایت آزادشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل‌فرهنگ‌ و ارشاد‌اسلامی استان یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته کتاب گفت: این هفته فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: کتاب به عنوان نعمت الهی است و خداوند متعال نیز برای بندگان خود کتاب هدیه داده است.

جوادیان‌زاده بیان کرد: شعار امسال هفته کتاب «جای خالی را با کتاب خودب پر کنیم» است که این شعار به دوست بودن با کتاب در لحظه‌های تنهایی و سرگرمی اشاره می‌کند.


مدیرکل‌ فرهنگ‌ و ارشاد‌ اسلامی استان یزد ادامه داد: ما اگر فرزندان خود را از کودکی به کتابخوانی دعوت کنیم به خوبی می‌توانیم تربیت کودکان را در مسیر درست قرار دهیم.

وی بیان کرد: ما باید با فراهم کردن فضا، کمک کنیم تا مطالعه و کتابخوانی فرزندان خارج از کنکور نیز ترویج پیدا کند و با حضور در کتابفروشی‌ها و انتخاب کتاب، روح و روان آنها را تربیت کنیم.

جوادیان‌زاده گفت: بچه‌ها باید فضایی داشته باشند که بتوانند مطالعه و کتابخوانی خود را به خوبی دنبال کنند.

ملانوری، معاون پرورشی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان یزد نیز در این مراسم گفت: کتاب و کتابخوانی به عنوان دو مولفه اصلی برای تربیت فرزندان ما است که به خوبی می‌توانیم از طریق آموزش و پرورش آن را دنبال کنیم.

وی افزود: هر کتابی که تالیف می‌شود قطعا نکاتی در آن است که می‌تواند برای ما در زندگی موثر باشد و ما نیز باید از هر فرصتی استفاده کنیم تا بتوانیم در مسیر کتاب و کتابخوانی قرار گیریم.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مخاطب اصلی ما دانش‌آموزان هستند که در این دوسال در مدارس حضور نداشتند و این بیشترین ضرر برای ما بود اما با این وجود سعی کردیم تا با ترغیب خانواده‌ها به مطالعه و کتابخوانی در جهت تقویت و تربیت دانش آموزان گام برداریم.


وی گفت: هدف ما در آموزش و پرورش اهل تفکر و تعقل شدن دانش‌آموزان است.

در پایان این مراسم نیز کتابخانه باز مدرسه ولایت با حضور مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد  و اداره کل آموزش و پرورش یزد افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط