یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
حفظ مخاطبان قصه‌ مستلزم استفاده از روش‌های نوین قصه‌گویی است

افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: قصه یک ابزار است که با کمک آن می‌توان مخاطبان این هنر را حفظ کرد؛ شرط تحقق این ابزار، با به‌روزرسانی اطلاعات و به‌کارگیری روش‌های نوین قصه‌گویی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور که در آئین اختتامیه‌ مجازی مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون استان خوزستان، بیان کرد: دنیای امروز دنیای تغییر لحظه به لحظه است و مربیان باید اندوخته‌ها و تجربه‌های خود را جهت همپا شدن با مخاطبین به روز رسانی کنند.

امینی ضمن تقدیر و ابراز خرسندی از تلاش‌های دبیرخانه استانی و حُسن حضور قصه‌گویان خوزستانی در مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، گفت: وقتی یک رویداد فرهنگی در هر کجای دنیا تداوم پیدا می‌کند، نشانگر تکامل و ارزشمندن بودن رویداد است و در نتیجه در حفظ آن بیشتر از قبل می‌کوشند.

وی ادامه داد: خوشحال هستیم که جشنواره قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کشور هر سال پربارتر از سال قبل برگزار شده و هم‌چنان این نهاد پرچمدار هنر ارزنده و کهن قصه‌گویی در سرزمینمان است؛ موفقیتی که مرهون تلاش مربیان خوب کانون در سراسر کشور است؛ کسانی که مشعل این هنر را در کتابخانه‌ها و مراکز کانون به دست گرفته و روشن نگاه می‌دارند.

در ادامه این مراسم، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، قصه‌گویی را عامل توجه به تمدن و فرهنگ، عنوان کرد و گفت: آنچه که برای ما به عنوان متولی حوزه‌ی فرهنگ، هنر و ادبیات در کانون پرورش فکری اهمیت دارد توجه به زیرساخت‌های تمدنی و تاریخی است که در بستر روایت شکل می‌گیرد و قصه بهترین ابزاری است که با آن می‌توانیم این امکان را پیش روی فرزندان خود قرار دهیم.

یادآوری می‌شود: در مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزیدگان در دو گروه «پسران و دختران» و «زنان و مردان» به مرحله منطقه‌ای جشنواره راه یافتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها