چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کتاب «دوگانه‌های سرنوشت‌ساز» رونمایی شد

کتاب «دوگانه‌های سرنوشت‌ساز» با حضور حجت‌الاسلام‌ سیدمحمدحسین راجی، نویسنده آن و محمدجواد نیک‌روش، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام راجی در مراسم رونمایی کتاب که در اردوگاه امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: کتاب دوگانه‌های سرنوشت‌ساز، با محوریت فرمایش‌های مقام معظم رهبری در جمع مجلس خبرگان در 23 اسفند سال 97 -که تاکید بر ضرورت ایجاد یک گفتمان و فهم عمیق عمومی، درباره «نوع و چگونگی مواجهه با چالش‌ها و حوادث» داشتند و به تبیین 10 دوگانه سرنوشت‌ساز در این زمینه پرداختند- است.
 
وی افزود: این کتاب حاوی سخنرانی‌های من در ماه رمضان است که دانشجویان آن‌ها را پیاده کرده از گفتاری به نوشتاری تبدیل و در نهایت پس از اضافات و منبع‌گذاری‌ها، این سخنرانی‌ها به کتاب تبدیل و به همت تیم نخبگانی اندیشکده راهبردی سعداء و منتشر شد.
 
نویسنده کتاب «دوگانه‌های سرنوشت‌ساز» در ارتباط با محتوای کتاب گفت: فصل اول کتاب به دوگانه «ابتکاری و فعال‌بودن در مقابل انفعالی و تابع دشمن بودن»، فصل دوم به «نگاه امیدوارانه در برابر نگاه مایوسانه» و فصل سوم موضوع «شجاعت در مقابل ترس» اشاره دارد که به ترتیب در هر فصل به کنش و واکنش کشور در برابر دشمن و ثمره آن؛ امید به وعده‌های الهی و نمونه‌هایی از شجاعت ائمه معصوم(ع) و هزینه‌های سنگین ترس پرداخته شده است.
 
حجت‌الاسلام راجی با اشاره به دوگانه «مدیریت احساسات در مقابل رهاکردن آن»، اظهار کرد: برخی در فتنه 88 نتوانستند احساساتشان را کنترل کنند یا در موضوع تشیع انگلیسی ببینید که چگونه نمی‌توانند از شدت عشق به معصومین(ع) احساساتشان را کنترل کنند و نتایج برخوردهایشان را هم می‌بینیم.
وی در ارتباط با دوگانه «رعایت ضوابط شرعی در مقابل عدم رعایت ضوابط شرعی» نیز گفت: وقتی می‌خواهیم از نظام دفاع کنیم، نمی‌توانیم دروغ بگوییم، تهمت بزنیم، تحقیر کنیم. انتخابات نزدیک است باید مراقب باشیم. نباید با حضور در فضاهای تبلیغاتی انتخابات، طیفی از بچه‌حزب‌اللهی‌ها به جهنم نزدیک شوند.
 

این کتاب در 10 فصل به چاپ رسیده که شامل «ابتکاری و فعال بودن در مقابل انفعالی و تابع دشمن بودن»، «نگاه امیدوارانه در مقابل نگاه مأیوسانه»، «شجاعت در مقابل ترس»، «حزم و تدبیر در مقابل ساده‌اندیشی»، «نگاه توأم به تهدیدها و فرصت‌ها»، «شناخت یا عدم شناخت واقعیت‌های میدانی»، «مدیریت احساسات در مقابل رهاکردن آن»، «رعایت ضوابط شرعی در مقابل عدم رعایت ضوابط شرعی»، «بهره‌گیری از تجربه‌ها در مقابل فراموش‌کردن آن‌ها» و «توجه به دشمن واقعی در برابر مقصردانستن یکدیگر» می‌شود.
 
هر کدام از این فصل‌ها، شامل چند محور می‌شود که دربردارنده مصادیق مختلف اعم از تجربه‌های دینی و تاریخی از زندگی ائمه معصوم (ع)، بزرگان و شهدا می‌شود که در 228 صفحه و تیراژ هزار جلد توسط نشر معارف روانه بازار نشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت آن، به فروشگاه اینترنتی سعداء به نشانی www.soada.ir/shop  مراجعه کنند.
 
اضافه می‌شود، حجت الاسلام سیدمحمدحسین راجی نگارش کتاب‌هایی چون «راه‌های نفوذ دشمن»، «نقدی علمی بر سند 2030»، «کرونا، چالش نظام سلامت»، «فناوری هسته‌ای، چرخ زندگی»، «زیبایی‌ها و زشتی‌های کربلا» و ... را در کارنامه پژوهشی خود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها