سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
2000 مدرسه فارس فاقد کتابخانه است

فاز سوم پویش نذر دانایی (اهدای کتاب به مدارس) در استان فارس به تازگی آغاز به کار کرده است. در دو فاز پیشین حدود 15 هزار جلد کتاب به مدارس اهدا شده و پیش‌بینی می‌شود در فاز سوم حدود 140 هزار کتاب دیگر به مدارس استان اهدا شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای تربیتی آموزش و پرورش فارس از وجود ۶ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۹۶۹ جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس استان خبر داد و اعلام کرد که 2131 مدرسه دخترانه، پسرانه و مختلط در فارس فاقد کتابخانه هستند.

سعید خادمی در نشستی خبری که صبح امروز سه‌شنبه در شیراز برگزار شد، با اشاره به وجود ۸ هزار واحد آموزشی در فارس، گفت: اکنون در مدارس دخترانه ١٥٥١ کتابخانه مستقل و ٨٧ کتابخانه مشترک وجود دارد و ۸۰۹ مدرسه فاقد کتابخانه است.
 
وی با بیان اینکه هم‌اکنون 1718 مدرسه پسرانه استان دارای کتابخانه و 789 مدرسه نیز فاقد کتابخانه است، افزود: از مجموع 1507 مدرسه مختلط استان نیز 533 مدرسه فاقد کتابخانه برای دانش‌آموزان است.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای تربیتی آموزش و پرورش فارس در این نشست خبری که به مناسبت راه‌اندازی پویش «نذر دانایی» (اهدای کتاب به مدارس) برگزار شد، گفت: یکی از شاخصه‌های توسعه هر کشوری سرانه کتابخوانی است، از همین رو پویش نذر دانایی راهی برای افزایش سرانه کتابخوانی در جامعه دانش آموزی استان است.
 
هادمی در ادامه با اعلام اینکه در فاز نخست این پویش 1440 دانشنامه به ارزش مالی ۳۶ میلیون تومان در اختیار مدارس استان قرار گرفته است، افزود: در فاز دوم و با کمک خیرین دانایی، بیش از 14 هزار جلد کتاب در اختیار مدارس قرار گرفته و بر اساس پیش‌بینی‌ها در فاز سوم، حدود 140 هزار جلد کتاب به دانش‌آموزان اختصاص می‌یابد.

به گفته این مقام مسئول، قرار است با کمک استانداری فارس، 255 کتابخانه دانش‌آموزی در مناطق محروم و عشایری استان راه‌اندازی شود.
 
خادمی با اشاره به تحصیل بیش از 900 هزار دانش‌آموز در مدارس فارس افزود: در حال حاضر به ازای هر دانش‌آموز استان فارس، 7 جلد کتاب در مدارس استان وجود دارد.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس با اعلام افزوده‌شدن 131 هزار و 766 جلد کتاب به کتابخانه‌های مدارس استان در 3 ماه نخست امسال، یادآور شد: در ابتدای همه‌گیری کروناویروس جشنواره ملی شاهنامه‌خوانی در سامانه شاد برگزار شد و برگزیدگان نیز جوایز خود را دریافت کرده‌اند.
 
وی سپس با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره حافظ‌خوانی در روز دانش‌آموز امسال افزود: این جشنواره به تازگی آغاز به کار کرده است و دانش‌آموزان برای شرکت در آن، تا دوم آبان‌ماه امسال فرصت دارند که در 4 بخش خوشنویسی، نقاشی، روان‌خوانی و آواز (مختص دانش‌آموزان پسر) شرکت کنند.

خادمی همچنین با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت امور خارجه درصدد برگزاری جشنواره بین‌المللی شاهنامه‌خوانی است، ابراز امیدواری کرد که این جشنواره تا پایان امسال برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها