دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
پدیدآورندگان در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس که به همت مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: امروز باید به سلاح متناسب برای مقابله با دشمن مجهز شد. در این میان وظیفه پدیدآورندگان حوزه فرهنگ بسیار سنگین است، چراکه در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند و باید هوشمندانه عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس به همت مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (5 مهرماه) در سالن سینمایی این وزارتخانه با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین اظهار کرد: ما وقتی عنوان بزرگداشت هفته دفاع مقدس را می‌بینیم یا می‌شنویم، غالبا چنین تصور می‌کنیم که این عنوان تنها نمادی برای گرمیداشت حماسه ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است، در صورتی‌که موضوع هفته دفاع مقدس بسیار فراتر از یک مقطع تاریخی است.
 
وی ادامه داد: دفاع از دین، شرف، عزت و مرزهای جغرافیایی از گذشته‌های دور وجود داشته و همچنان ادامه دارد. کشور ما در منطقه حساس و نقطه ژئوپلوتیک قرار دارد و از همه مهم‌تر از مردمانی برخوردار است که هرگز حاضر به سرفرودآوردن در برابر استکبار نیستند.
 
جنتی افزود: روح حماسه و شجاعت همواره در فرهنگ و هنر ما ساری و جاری بوده است؛ نوجوانان ما وقتی در کتاب‌های درسی خود با آرش کمانگیر، یکی از اسطوره‌های حماسی آشنا می‌شوند، به ایرانی بودن خودشان افتخار می‌کنند، همان‌طور که وقتی سرگذشت شهید فهمیده، شهید باقری، شهید خرازی و شهید صیاد شیرازی را می‌خوانند به خود می‌بالند.
 
این مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: دشمن هر روز با ترفندی تازه به جنگ فرهنگ و هویت ما می‌آید، از این‌روست که مردم ایران باید به بیدارباش عادت کنند تا بتوانند از داشته‌های خود حمایت کنند.
 
وی اظهار کرد: دفاع حماسه و ایثار در حوزه فرهنگ نه تنها معنایی عمیق دارد، بلکه بسیار مهم‌تر از حوزه‌های دیگری است که جانفشانی مستقیم در آن‌ها صورت می‌گیرد. امروز سلاح دشمن، فناوری رسانه‌ای، فضای مجازی و بنگاه‌های تبلیغاتی است که بتواند در کوتاه‌ترین زمان، بیشترین تأثیر را در توده‌های مردم بگذارد. اینجاست که نیاز به از خودگذشتگی و جانفکنی داریم. بنابراین باید برای مقابله با آن‌ها به سلاح متناسب با آن یعنی دانش، فناوری و بصیرت مجهز شد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: در این میان، وظیفه پدیدآورندگان حوزه فرهنگ بسیار سنگین است، زیرا در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند و باید هوشمندان عمل کنند و با تولید آثار فاخر فرهنگی، جریان تغییر و تأثیر فرهنگ و هویت را معکوس کنند.
 
جنتی گفت: مدیران و کارکنان حوزه فرهنگ نیز رسالتی کمتر از پدیدآورندگان این حوزه ندارند تا با سیاستگذاری‌ها و برنامه‌‌های هوشمندانه، بستر مناسب برای تولید آثار فرهنگی و حضور در عرصه‌های جهانی را فراهم کنند.
 
در بخش پایانی این مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح از خانواده‌های شهدای مدافع حرم قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها