دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
بهترین‌های «کارتون کتاب» امروز معرفی می‌شوند

دومین جشنواره دوسالانه «کارتون کتاب» عصر امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. این جشنواره آثار کاریکاتور مرتبط با موضوع کتاب را بررسی و به بهترین‌ها جوایزی اهدا می‌کند.

 مسعود شجاعی طباطبائی دبیر این جشنواره  درباره روند برگزاری «کارتون کتاب» به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: نخستین حرکت ما در این دوره، ایجاد و تأسیس سایت تخصصی کارتون کتاب به آدرس booktoon.ir با دو زبان فارسی و انگلیسی بود که از این طریق توانستیم تمام اتفاقات دوره اول و همچنین فراخوان دومین دوره این جشنواره را منتشر کنیم.

رئیس خانه کاریکاتور ایران درباره آمار شرکت کنندگان این دوره از جشنواره گفت: طبق زمانبدی اعلام شده در فراخوان، ما از 17 خرداد تا 15 شهریور به جمع‌آوری آثار ارسال شده پرداختیم که خوشبختانه با استقبال هنرمندان از سراسر دنیا مواجه شد. به‌طوری که دوره اول این جشنواره با حضور هنرمندانی از 61 کشور برگزار شد که در این دوره 468 هنرمند با 1348 اثر از 64 کشور حضور دارند.



دبیر دومین جشنواره دوسالانه «کارتون کتاب» ادامه داد: طبیعتا بیشترین آثار ارسال شده مربوط به هنرمندان ایرانی است که حضور بانوان به‌ویژه از استان‌های مختلف از نکات بارز این دوره است؛ همچنین هنرمندانی از برزیل، اندونزی، چین و ترکیه حضور پر رنگی در این دوره داشته‌اند.

وی درباره ترکیب انتخاب و داوری آثار گفت: هیات انتخاب ما را در این دوره علی میرایی، شهرام شیرزادی و محمد مهدی روزبهانی تشکیل می‌دهند که طبق قاعده‌ای که از این پس در این هیات اجرا خواهیم کرد، نفر برگزیده هر دوره، در هیات انتخاب آثار دوره بعد حاضر خواهد بود. همچنین هیات داوران اصلی از دو هیات داوران داخلی و خارجی تشکیل شده که در نهایت پنج اثر برگزیده را در این جشنواره انتخاب کرده‌اند.

اختتامیه دوسالانه کارتون کتاب امروز از ساعت 15 تا 17 در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها