یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
«آقاهه و شهر لولوها» به نمایشگاه بولونیا می‌رود

«آقاهه و شهر لولوها» جدیدترین اثر صدف فدائیان، نویسنده و تصویرگر کودک و نوجوان به نمایشگاه 2014 «بلونیا» راه یافت.

صدف فدائیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتاب «آقاهه و شهر لولوها» جدیدترین اثر من است که نویسندگی و تصویرگری آن‌را خودم انجام داده‌ام، با وجود اینکه کتاب مذکور هنوز منتشر نشده است، آنرا به نمایشگاه آینده «بولونیا» فرستادم که برگزیده شد.

وی ادامه داد: ماجرای این کتاب درباره یک کارآگاه است که حالت فانتزی داشته و کارآگاه «شهر لولوها» است. این کارآگاه برای پیداکردن «لولو خُرخُره» که متهم به قتل است به یک ماموریت می‌رود تا او را یافته و دستگیر کند.

این نویسنده کودک و نوجوان تصریح کرد: در نمایشگاه جدید بولونیا یک ابتکار جدید طراحی کرده‌اند با عنوان «به بزرگ‌‌‌‎ترها نگویید». در هفته کتاب کودک و فعالیت‌های فرهنگی، این ابتکار جدید در قالب و طراحی جدیدی برای کودکان، والدین، حرفه‌ای‌های درگیر فرهنگ، رفاه و توسعه کودکان و بزرگسالان جوان ارایه می‌شود.

وی افزود: این ابتکار و برنامه جدید همزمان با نمایشگاه اصلی که شامل یک نمایشگاه کتاب کودک بسیار بزرگ است از 22 تا 27 مارس در ایتالیا برگزار می‌شود و بهترین انتشاراتی‌ها، آثارشان را در این نمایشگاه در زمینه کتاب کودک به نمایش خواهند گذاشت.

فدائیان اظهار کرد: بخش دیگر آن نیز نمایشگاه تصویرگری است که «نگاه ویژه به مطالعه» نام دارد و با مشارکت تعاونی فرهنگی «جیانینو استوپانی» سازماندهی شده است.

وی افزود: برای شرکت در این نمایشگاه 50 اثر تصویرگری از سراسر دنیا پذیرفته شده است که بیانگر صدها روش مطالعه و نقل قول‌هایی از نویسندگان کتاب کودک در زمینه مطالعه و کتابخوانی است که کودکان را به مطالعه و کتابخوانی تشویق می‌کند.

صدف فدائیان، نویسندگان کودک و نوجوان در سال 1356 در تهران متولد شد و دارای مدرک کارشناسی گرافیک است. از جمله آثار او می‌توان به «اگه دوست داشتم اگه دوستم داشتی» و «خرده‌ریزه» اشاره کرد.

«بولونیا» یکی از شهرهای مهم ایتالیاست که به فرهنگ، هنر و تمدن معروف است. با اینکه اماکن تاریخی و دانشگاه طب بولونیا بسیار معروف است اما برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب کودک به مدت 50 سال در این شهر فرهنگی سبب شهرت بیشتر آن شده است.

در این نمایشگاه هر ساله بزرگان عرصه کتاب‌ کودک و نوجوان با محصولات جدید خود از بازدیدگنندگان استقبال می‌کنند. فناوری پویا در عرصه تولید کتاب و ایده‌های نو در تولید محتوا سبب شده است تا این نمایشگاه یکی از پررونق‌ترین نمایشگاه‌های کتاب جهان باشد. البته محصولات جانبی کتاب مانند کتاب‌های دیجیتال و اسباب بازی‌های آموزشی هم بخش مهمی از این نمایشگاه بزرگ را به خود اختصاص می‌دهند. 

پنجاهمین نمایشگاه بولونیا با حضور 1200 ناشر از 66 کشور جهان از 5 تا 8 فروردین 92 در ایتالیا برگزار شد. در این نمایشگاه 130 عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری و هشت تصویرگر ایرانی در بخش داستانی و غیرداستانی حضور داشتند.

پنجاه و یکمین نمایشگاه بولونیا از 22 تا 27 مارس 2014 مصادف با 2 تا 7 فروردین 93 در بولونیای ایتالیا برگزار خواهد شد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها