چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
«خوابگردها» دشمنان نظام را به آیندگان می‌شناساند

کتاب «خوابگردها» امروز (6 شهریور) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان، رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات و دکتر تبرائیان، مولف کتاب در فرهنگسرای اندیشه رونمایی شد. حجت‌الاسلام والمسلمین حسینیان در این مراسم گفت: کتاب «خوابگردها» دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران را به آیندگان می‌شناساند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان در این مراسم اظهار کرد: کتاب «خوابگردها» به نسل جوان می‌آموزد که دشمنان خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران چه‌قدر متعارض برخورد می‌کردند. بنابراین، این اثر می‌تواند راهگشایی برای نسل جوان در مسیر قضاوت درباره مردم مظلوم و انقلابی باشد.

وی عنوان کرد: چرا سازمان مجاهدین خلق، سازمانی که برای مبارزه با استبداد تشکیل شده بود، به این منجلاب کشیده شد و دست خود را به خون افراد برجسته‌ای مانند شهید رجایی، شهید باهنر، شهید دستغیب، شهید مدنی و امثال آن‌ها رنگین کرد؟

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: چرا سازمان مجاهدین خلق به سازمان مخوفی تبدیل شد که افراد را تنها به جرم داشتن محاسن ترور می‌کرد و در نهایت به صدام که حتی سلطنت‌طلب‌های ضدانقلاب از پذیرفتن چنین ننگی خودداری می‌کردند، پناهنده شد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینیان افزود: به خاطر دارم ابتدای انقلاب اسلامی زمانی که می‌خواستند به مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران حمله و علیه آن‌ها تبلیغ کنند، شخصیتی مانند آیت‌الله بهشتی را به وابستگی به امپریالیسم متهم کردند. اکنون بیش از سی سال است که مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران در حال جنگ مظلومانه با امپریالیسم هستند اما اکنون شاهدیم که مسعود رجوی، رهبر سازمان مجاهدین خلق و همکارانش چگونه در دام امپریالیسم گرفتار شده‌اند!

وی عنوان کرد: شاید از الطاف الهی باشد که سازمان مجاهدین خلق با این همه ادعا به سرنوشت رسوایی خود و غرب مبتلا شد. علت این امر نوع مبانی فکری و جهان‌بینی آن‌ها بود. این سازمان با وجود این‌که به وجود آورندگان نخستین آن‌ها نیت خیر داشتند و به شریعت پایبند بودند، اما در تفکر ناب و خالص دچار مشکل بودند. این مبانی فکری اشتباه به فاصله گرفتن آن‌ها از مردم و افتادن در دام امپریالیسم منجر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات هم از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی با بیان این‌که خوشبختانه اسناد قابل توجهی درباره مقوله دفاع و همکاری‌‌های منافقان در عراق با آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی وجود دارد، اظهار کرد: از دکتر تبرائیان، مولف کتاب «خوابگردها» که سابقه خوبی در تولید آثار ماندگار به‌ویژه در بخش اسناد دارد، تشکر ویژه می‌کنم.

وزیر سابق اطلاعات اظهار کرد: انتقال تاریخ و آن‌چه انقلاب اسلامی با آن مواجه بود و همچنین خنثی کردن اقدامات تبلیغی منافقان از جمله اهداف کتاب «خوابگردها» به شمار می‌آیند.

وی با بیان این‌که 17 هزار انسان بی‌گناه در ایران قربانی تروریسم شده‌اند، گفت: این موضوع که نظام جمهوری اسلامی ایران نخستین قربانی تروریسم است، یک واقعیت تلخ محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی افزود: در بحث ترور دانشمندان هسته‌ای یک نکته مثبت وجود دارد و آن این است که چتر سرویس‌های اطلاعاتی که در کشور به دلیل بی‌توجهی مجموعه‌های مختلف در دوره‌های گذشته پخش شده بود، شناسایی شد.

وزیر سابق اطلاعات بیان کرد: منافقان در دوران دفاع مقدس تمام تلاش خود را در اختیار صدام قرار دادند. کتاب «خوابگردها» بخشی از این جنایات و حتی جنایاتی را که منافقان در حق مردم عراق انجام دادند، منعکس کرده است.

خدابنده، عضو پیشین شورای مرکزی مجاهدین خلق هم در این مراسم حضور داشت. وی اظهار کرد: در دوران فعالیتم در سازمان مجاهدین خلق شاهد بودم که این سازمان هزینه‌های زیادی برای از میان بردن هشت سال دفاع مقدس ایران علیه صدام صرف می‌کرد. کتاب «خوابگردها» اسناد و مدارکی مستندی دربردارد که ربع قرن ارتباط نزدیک سازمان مجاهدین خلق با رژیم عراق را ثابت می‌کند.

وی با بیان این‌که کتاب «خوابگردها» بارزترین خیانت‌ها در حق بشر و انقلاب اسلامی را به تصویر کشیده است، گفت: فرقه مسعود رجوی ابتدا تلاش کرد به وسیله دروغ نظر مردم را به خود جلب کند اما با شکست مواجه شد. وقتی رجوی از این منظر به هدف نرسید به صدام پناه آورد. رجوی وقتی صدام در جنگ با ایران شکست خورد تلاش کرد جانشین خوبی پیدا کند در نتیجه از بازار گرم سوریه استفاده کرد.

عضو پیشین شورای مرکزی مجاهدین خلق با بیان این‌که رجوی از مدافعان اصلی تحریم علیه ایران است، افزود: معتقدم همواره باید تالیف کتاب‌هایی مانند «خوابگردها» استمرار داشته باشد زیرا نباید تاریخ حذف شود بلکه باید به جهانیان عرضه شود. بنابراین، از دکتر تبرائیان به دلیل تالیف این اثر تشکر می‌کنم.

در پایان، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان، رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات و دکتر تبرائیان، مولف کتاب از کتاب «خوابگردها» رونمایی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط