پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
وزیر ارشاد: باید زمینه فعالیت نیروی مردمی در حوزه فرهنگ را فراهم کنیم

سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از خبرگزاری دفاع مقدس تاکید کرد: اگر قایل به فعالیت نیروی مردمی در حوزه فرهنگ هستیم، باید زمینه آن را هم فراهم کنیم.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آیین رونمایی از خبرگزاری دفاع مقدس پیش از ظهر امروز، دوم خرداد‌ماه 92 با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مقامات کشوری و لشکری در سالن بسیج صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین با تبریک میلاد امام علی (ع) گفت: تمام نتایج غرور آفرین دفاع مقدس به این دلیل است که رزمندگان ما در مکتب امام علی (ع) تربیت شده‌‌اند.

وی افزود: افتتاح خبرگزاری دفاع مقدی در آستانه یوم‌الله سوم خرداد به تمامی رزمندگان پرافتخار دفاع مقدس جای تبریک دارد. این رسانه جدید که در این زمان مبارک رونمایی می‌شود، می‌تواند با توسعه کمی و کیفی به عنوان مرجعی ارزشمند برای تمامی اخبار این حوزه باشد.

حسینی در ادامه با یادی از حماسه خرمشهر گفت: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، روحیه ایمان و شهادت طلبی سبب پیروزی ما در جبهه‌های نبرد بود. ما نگاه پر مهر خداوند را در جبهه‌های ایثار احساس می‌کردیم و ای کاش این روحیه ایثار همچنان وجود داشت.

وی ادامه داد: با پایبندی به این ارزش‌ها بود که پیروزی حاصل شد. برخی گمان کردند که پس از پذیرش قطعنامه 598، دفاع مقدس پایان یافت در حالی که تازه این دفاع آغاز شده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، حکایت مظلومیت مردم ایران است و در مقابل سند ظلم، جنایت و سلب امنیت و آسایش مردم در دنیاست. این موضوع‌ها باید به طور مداوم در رسانه‌های مختلف، با ابزار گوناگون و هنر‌های مختلف بیان شود که خبرگزاری دفاع مقدس هم در همین راستا حرکت خواهد کرد.

وی با ابراز امیدواری از این‌که خبرنگاران و افراد علاقه‌مند به این خبرگزاری جذب شوند تصریح کرد: دشمنان ما امروز از مقوله‌ای به عنوان شهروند خبرنگار بهره می‌گیرند و این‌که سردار بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نسبت به جلب خبرنگاران افتخاری در خبرگزاری دفاع مقدس ابراز تمایل کرده‌ است، خود، اقدام مناسبی در بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های جامعه است. معتقدم که برای تفهیم ارزش‌های دفاع مقدس باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خیزش جهان اسلامی را به دلیل پایمردی رزمندگان کشورمان در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: اگر می‌خواهیم مشکلات اجتماعی، سیاسی و در عرصه بین‌الملل حل شود باید به اصول دفاع مقدس توجه کنیم و از آن‌ها بهره بگیریم. ایمان، صبر و صلابت باعث شد در برابر سختی‌ها در دوران جنگ بایستیم و امروز هم باید از همین عناصر برای مقابله با سختی‌ها استفاده کنیم.

وی در ادامه سخنانش با بیان این‌که «در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نشر فرهنگ دفاع مقدس حمایت می‌کنیم» به ارایه آماری از نحوه عملکرد این وزارتخانه در سال های اخیر در زمینه گسترش رسانه‌های مکتوب و دیجیتال پرداخت و گفت: در این دوره 19 خبرگزاری مجوز گرفتند و به بیش از دو ‌هزار نشریه در زمینه تخصصی و محلی که با نگاه ارزشی فعالیت می‌کنند مجوز فعالیت اعطا شد. همچنین 11 هزار پایگاه خبری فعالیت می‌کنند که 9‌ هزار پایگاه در این دوره مجوز گرفتند.

سید محمد حسینی در پایان تاکید کرد: اگر قایل به این هستیم که نیروی مردمی باید کار فرهنگی انجام دهد، باید زمینه آن را هم فراهم کنیم. امیدوارم همه اسناد و مدارک حوزه دفاع مقدس به صورت کتاب و دیگر ابزار فرهنگی منتشر شوند تا تاثیرگذاری خود را در جهان نشان دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها