چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
نغمه‌سازی يار مهربان در حاشيه يك همايش معنوی

برج ميلاد تهران در آخرین شب‌های ماه رجب، ميزبان نغمه‌هاي معنوي‌ قرآن کریم است. در حاشيه مسابقات بين‌المللي قرآن كريم نيز نمايشگاهي از كتاب‌هاي مرتبط با قرآن و علوم قرآني برپا شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مركز همایش‌های برج میلاد، اين روزها و شب‌ها  عرصه رقابت قاريان و حافظان قرآن از 65 کشور جهان در بيست‌ونهمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم است. در حاشیه این مسابقات، 50 غرفه فرهنگی، قرآنی به عرضه کتاب و محصولات فرهنگی مي‌پردازند. علاوه بر انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه، موسسات پژوهشی و فرهنگی نيز در اين نمايشگاه جنبي  کتاب‌های دینی و مذهبی خود را به مخاطبان عرضه مي‌كنند. 

انتشارات «بوستان کتاب» از ناشران فعال حوزه دین، در این نمایشگاه بیش از 150 اثر را با تخفیف 10 درصدی عرضه کرده است. 

«موسسه فرهنگی خیبر» هم که در زمینه زنان، حجاب و خانواده به فعالیت می‌پردازد، ضمن آن‌که 30 جلد کتاب در حوزه‌های یاد شده را با 10 درصد تخفیف ارایه مي‌كند، فعاليت‌هاي جنبي ديگري هم دارد. از جمله اين فعاليت‌ها، عرضه پوسترهاي فرهنگي بر پايه آيات و آموزه‌هاي قرآن كريم است. حیدری، مسوول اين غرفه با بیان این‌که «این پوستر‌ها با هدف تکریم خانواده تهیه شده‌اند» افزود: مطالب این پوستر‌ها را در فلش‌کارت‌هایی تنظیم کرده‌ایم و به بهای سه هزار تومان در این نمایشگاه عرضه می‌کنیم. 

موسسه «جهان رایانه» که زیر نظر موسسه «آریان‌پور» فعالیت می‌کند نیز در این نمایشگاه با قلم قرآن‌خوان (OIB) و ارایه 70 عنوان نرم‌افزار قرآنی همراه این نمایشگاه است. 

اکرم مقدسی، مسوول این غرفه درباره قلم‌های OIB توضیح داد: 17 سال از اختراع این قلم‌ها در کشور تایوان می‌گذرد. این قلم‌ها برای آموزش آسان مطالعه ساخته شده‌اند و در بسیاری از نقاط جهان برای آموزش متون درسی کاربرد دارند. 

وی افزود: حدود سه‌سال از ورود این کالای آموزشی به کشورمان می‌گذرد و در این مدت این قلم‌ها بیشتر در زمینه آموزش قرآن کاربرد داشته‌اند. 

وی برگزاری نمایشگاه‌هایي از اين دست را برای معرفي محصولات فرهنگی و آموزشی بسیار با اهمیت دانست و گفت: این امر علاوه بر كمك به آموزش کلام‌الله مجید، به نیازسنجی تولیدکنندگان نیز کمک می‌کند و سبب ارتباط خوبی میان تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌شود. 

موسسه «مهدی موعود(عج)» با 131 عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور دارد. «علی‌اکبر باور»، مسسول غرفه اين موسسه با بیان این‌که آثار این غرفه با همکاری انتشارات آوای مهر کوثر، موسسه ریحان و نور‌الزهرا(س) تهیه شده‌اند و با 20 درصد تخفیف عرضه‌ می‌شوند» گفت: درسنامه مهدویت و فرهنگ‌نامه مهدویت از آثار پرفروش این غرفه‌اند. همچنین در این غرفه 12 عنوان کتاب دینی ویژه کودکان عرضه می‌شوند. 

شرکت چاپ و نشر بین‌الملل هم که زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت دارد، 300 عنوان اثر خود را با 20 درصد تخفیف عرضه می‌کند. سیدحسین آقایی، مسوول این غرفه معتقد است که در صورت تمکن مالی مردم، استقبال از این نمایشگاه بیشتر می‌شود و می‌توانند اوقات خود را صرف مطالعات حوزه دین کنند. این امر به یقین در کاهش ناهنجاری‌های اخلاقی موثر است. 

انتشارات جامعه‌القرآن نیز با همکاری انتشارات بُراق در این نمایشگاه حضور یافته است. این انتشارات کتاب‌هایش را با 30 درصد تخفیف عرضه می‌‌کند و برای قرآن کریم تخفیف 40‌درصدی را درنظر گرفته ‌است. 

هاشم ربیعی، مسوول این غرفه درباره دلیل حضور خود در این نمایشگاه می‌گوید: با دعوت سازمان اوقاف در این نمایشگاه حضور یافته‌ایم. استقبال مردم تا‌کنون خوب بوده است و در صورت اهدای بن کتاب به مردم برای تهیه کتاب و محصولات فرهنگی، می‌توان شاهد حضور بیشتر مردم در این نمایشگاه‌ بود.

انتشارات موسسه‌ فرهنگی معراج و انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) نیز از دیگر موسسه‌هایی هستند که کتاب‌هایشان را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند. 

در میان حضور ناشران و موسسه‌هایی که به عرضه کتاب می‌پردازند، غرفه‌های فرهنگی، هنری هم در حاشیه این مسابقات جایگاه ویژه‌ای دارند و با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو شده‌اند. خطاطی و عرضه محصولات معرق قرآنی از ديگر فعالیت‌های فرهنگی ‌اين نمايشگاه حاشيه‌اي بيست‌ونهمين مسابقه قرآن كريم است. اين مسابقات و نمايشگاه جانبي آن از 28 خرداد، همزمان با سالروز مبعث رسول گرامي اسلام آغاز به كار كرده و تا دوم تيرماه ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها