جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
جوایز کتاب کودک واتراستونز برندگانش را شناخت

جانی دادل یکی از معتبرترین جوایز کتاب کودک بریتانیا را برای کتاب تصویری «دزدان دریایی خانه بغلی» دریافت کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بوک ترید، جانی دادل که به عنوان هنرمند مفهومی در فیلم انیمیشنی «دزدان دریایی! در یک ماجرا با دانشمندان» که با حضور هیو گرانت و سلما هایک ساخته شد، حضور داشت، یکی از معتبرترین جوایز کتاب کودک بریتانیا را از آن خود کرد. 

کتاب «دزدان دریایی خانه بغلی» که ابتدا به عنوان بهترین کتاب تصویری سال 2012 جایزه واتر استونز انتخاب شد، در نهایت، به عنوان برنده نهایی از میان 3 برنده این جایزه نیز شناخته شد. چرخه کاری او وقتی روشن تر می شود که بدانیم او در سالی که گذشت مشغول ساختن بازی کامپیوتری «دزدان دریایی کاراییب» نیز بود.
گروه داوری این کتاب را پر از نوآوری خواند و گفت کودکان عاشق تصویرهای این کتاب می شوند. 

از دیگر برندگان این جوایز لیز پیچون بود که با کتاب خنده دار خود جایزه بهترین کتاب داستانی برای سن 5 تا 12 سال را از آن خود کرد. او در کتاب «جهان درخشان تام گیتس» زندگی روزانه یک پسر سر به هوا را ترسیم می کند. 

جنی دانهام نیز جایزه بهترین کتاب برای نوجوانان را برای رمانی با عنوان «تو در برابر من» دریافت کرد که درباره وفاداری در محیط خانوادگی است. 

در حالی که هر یک از برندگان سال 2012 جایزه واتر استونز یک چک 2 هزار پوندی برای به عنوان جوایرشان دریافت کردند، با انتخاب دادل به عنوان بهترین اثر از میان این سه برنده، او یک چک 3 هزار پوندی دیگر نیز دریافت کرد. 

در بخش کتاب های تصویری نامزدهای امسال شامل «نه!» نوشته مارتا آلتس، «گرگ خوب کوچولو» نوشته نادیا شیرین، «نمی خوام یه نخودفرنگی باشم» نوشته سیمون ریکرتی، «دزدان دریایی خانه بغلی» نوشته جانی دادل، «یک کوچولو گمشده» نوشته کریس هاوتون و «می خواهم کلاهم برگردد» نوشته یان کلاوسن بودند.
 
در بخش کتاب های داستانی 5 تا 12 سال نیز «میلو دکمه شروع» نوشته آل سیلبرگ، «پری ویندوال» نوشته مکنزی کروک، «مانکل تروگ» نوشته جانت فاکسلی، «شاهین آسمان» نوشته گیل بویس و «کلود در شهر» نوشته آلکس تی.اسمیت رقبای «جهان درخشان تام گیتس» لیز پیچون را تشکیل داده بودند.

در بخش کتاب های نوجوانان نیز «تو در برابر من» جنی دانهام موفق شد «واگرا» نوشته ورونیکا راث، «بین سایه های خاکستری» نوشته روتا سپتیس، «خواهر من روی پیش بخاری زندگی می کند» نوشته آنابل پیچر، «بیلی بودن» نوشته فیل ارل و «انحراف بزرگ امی و راجر» نوشته مورگان متسون را پشت سر بگذارد.

این جایزه که برای تجلیل از بهترین کتاب کودک سال اهدا می شود و امسال هشتمین سال خود را تجربه می کند، در سه بخش کتاب های تصویری، کتاب داستانی برای کودکان 5 تا 12 سال و کتاب داستانی برای نوجوانان اهدا می شود. 

برندگان این جوایز هر سال با استقبال زیادی در میان کودکان و خانواده ها روبه رو می شوند و کتاب هایشان به فهرست پرمخاطب ترین کتاب های سال وارد می شود. کتابفروشی واتر استونز که اهدا کننده این جوایز است نیز این کتاب ها را در شعبات 295 گانه خود در سراسر کشور عرضه می کند. 

سال پیش «قلب های کنگر فرنگی» نوشته سیتا براهماچاری به تصویرپردازی آنتونی براون به عنوان کتاب برنده سال این جایزه شناخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها