دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
انس کودکان با کتاب، تضمینی بر آگاهی نسل آینده جامعه

ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌ رضوی در یادداشتی برای «ایبنا» به بهانه هفته کتاب به موضوع ترویج کتابخوانی پرداخته است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی - ابراهیم زره‌ساز: کتاب و کتاب‌خوانی محور اصلی فعالیت‌های کانون پرورش فکری است و مراکز فرهنگی هنری کانون، کتابخانه‌های سیار و کتابخانه‌های پستی پایگاه اصلی انجام این فعالیت‌ها و ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان به حساب می‌آیند.

مطالعه در دوران کودکی و نوجوانی از  اصلی‌ترین و تأثیرگذارترین عوامل موثر بر شکل‌‌گیری شخصیت این گروه سنی است. همراهی و انس کودکان با کتاب و کتاب‌خوانی تأثیر بسزایی در رشد و تکامل ابعاد مختلف شخصیتی آنها دارد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تجربه‌ای دیرسال، چه در حوزه انتشار کتاب‌های مناسب و چه امانت کتاب و فعالیت‌های کتاب‌محور نقش بی‌‌بدیلی در کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان دارد.

لذت و شیرینی خواندن کتاب و سفر به دنیای خیال‌انگیز شعر و داستان کودکان ما را آماده ساختن دنیایی سرشار از عشق و عطوفت می‌کند و جامعه را به سمت سلامت بیشتر سوق می‌دهد.

افزایش تمرکز، تقویت تفکر انتقادی، تقویت توانایی‌‌های نوشتاری، آشنایی با تاریخ و سرگذشت دیگران و اجتماعی‌ تر شدن از جمله مهارتهایی‌ است که کودکان و نوجوانان با مطالعه کتاب به دست می‌آورند.

همان‌طور که اشاره شد، مهم‌ترین رسالت و محوری‌‌ترین فعالیت کانون، کتاب و کتاب‌خوانی است و مناسبت‌‌هایی چون هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی جهت تأکید بیشتر بر ارتباط کودکان و نوجوانان با کتاب و بهانه‌ ای برای ورود کتاب به زندگانی کودکان و نوجوانان است، چراکه انس کودکان با کتاب، تضمینی بر استحکام تربیت و آگاهی نسل آینده جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها