دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰
نخستین جلسه کارگاه «تصنیف و ترانه» برگزار ‌شد

نخستین جلسه کارگاه «تصنیف و ترانه» با حضور اسماعیل امینی و جمعی از فعالان عرصه شعر و ترانه یک‌‌شنبه(22 اسفند) در سالن مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برگزار ‌شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، این کارگاه‌ قرار است به صورت هفتگی در روزهای یک‌شنبه از ساعت 15 تا 17 برگزار شود. ادامه این جلسات از آغاز سال 90 برپا می‌شود.

امینی در این کارگاه گفت: به‌طور معمول شاعران ملاحظات موسیقی را در اشعار خود رعایت نمی‌کنند و از سوی دیگر آهنگسازها سواد شاعری ندارند و هدف ما در این کارگاه، یافتن ارتباط شاعر و آهنگساز است.

وی افزود: اغلب ترانه‌های موجود در بازار به دو گونه هستند. یک گروه ترانه‌های عاشقانه دم‌دستی و گروه دیگر ترانه‌های سیاسی را شامل می‌شوند. از نظر من هر دو گروه این ترانه‌ها مبتذل هستند؛ چراکه به جای پرداخت به وجه هنری به بخش تهییجی آن توجه دارند. در این میان جای تصنیف نیز خالی‌ست.

امینی اظهار داشت: البته عدم اقبال به تصنیف به دلیل عدم شناخت است. تصنیف جنس کلامی است که با موسیقی همراه است و زبان رسمی دارد. آهنگسازهای ما به این دلیل که شاعران کمتر تصنیف می‌سرایند تنها به سراغ دیوان‌های شاعران گذشته می‌روند.

کارگاه «تصنیف و ترانه» با حضور اسماعیل امینی و به همت دفتر شعر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری هر یک‌شنبه ویژه فعالان این زمینه در حوزه هنری برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط