دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴
مسابقه كتابخواني «از دي 1356 تا بهمن 1357»

مسوول روابط عمومي سعدآباد از برگزاري مسابقه كتابخواني در مجموعه فرهنگي ـ تاريخي سعدآباد خبر داد. كتاب «از دي 1356 تا بهمن 1357» تأليف محمدرضا مقدسي عنوان كتاب مسابقه است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از به نقل از روابط عمومي مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد، فهيمه نادري‌نژاد با تشريح برنامه‌هاي متعدد و متنوعي که براي اين ايام طراحي شده، برگزاري هرچه باشکوه‌تر مراسم و آيين‌هاي بزرگداشت دهه فجر را، بهترين فرصت براي يادآوري حماسه آفريني‌هاي مردم ايران دانست.

وي افزود: به همين دليل کتاب تاريخي با عنوان «از دي 1356 تا بهمن 1357» تأليف محمدرضا مقدسي براي مسابقه کتابخواني در نظر گرفته شده است که به برندگان آن نيز به قيد قرعه جوايزي اهدا خواهد شد.

نادري‌نژاد يادآور شد: با توجه به اهميت انتقال و نمايش رخدادهاي منجر به پيروزي انقلاب اسلامي ايران و دستاوردهاي به دست آمده، نمايشگاه عکسي با عنوان «بهمن در آيينه تاريخ» و نيز «سعدآباد از نگاه مطبوعات قبل از انقلاب» در موزه تاريخ معاصر سعدآباد برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: نمايشگاهي نيز از دستاوردهاي يک‌ساله مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد و معرفي جاذبه‌هاي گردشگري آن با همکاري فرمانداري و با حضور ساير نهادها و ادارات شهرستان شميرانات در محل آستانه مقدس امامزاده صالح (تجريش) برگزار خواهد شد. 

كتاب انقلاب اسلامي ايران از دي 1356 تا بهمن 1357
انقلاب اسلامي به عنوان بزرگ‌‌ترين و عميق‌ترين انقلاب ارزشي و فکري، ريشه‌اي ديرين در باورها و اعتقادات ديني ملت مسلمان ايران دارد. اين انقلاب فراگير، با عبور از سال‌هاي خودسازي در سال 1356 در معرض يک جهش بزرگ قرار گرفت. جرقه‌ 17 دي 1356 که با هتاکي و بي‌احترامي آشکار رژيم شاه عليه مرجعيت شيعه و شخص امام‌خميني اتفاق افتاد، در شهر مقدس قم به يک انفجار تبديل شد.

قيام 19 دي قم سرآغاز يک حضور جدي و مؤثر براي گسترده‌تر شدن هرچه بيشتر ابعاد اين نهضت بود. قيام 29 بهمن تبريز و سپس مجالس بزرگداشت پي‌درپي در چهلم شهدا، نهضت را به انقلاب تبديل کرد. انقلاب اسلامي در تابستان 1357 وارد مرحله‌ جديدي شد که به اعلام حکومت نظامي در شهرهاي بزرگ کشور منجر شد. دست به دست شدن قدرت و تغيير دولت‌ها به منظور مهار انقلاب، نه‌تنها نتيجه‌بخش نبود، بلکه با عزم پولادين امام‌خميني و ملت براي ساقط کردن رژيم همراه شد.

تظاهرات شورانگيز تاسوعا و عاشورا براي هميشه خط بطلاني بر حاکميت رژيم پهلوي کشيد و با رفتن ازهاري، ترفندهاي بي‌محتواي شاپور بختيار به عنوان آخرين نخست‌وزير رژيم شاهنشاهي، فقط عرصه را بر خود او و وفاداران انگشت‌شمارش تنگ کرد. پس از فرار شاه در 26 دي 1357‌، امام‌خميني در 12 بهمن وارد ايران شد و در 15 بهمن، دستور تشکيل دولت موقت انقلابي را داد تا عملا سرنگوني رژيم سلطنتي را اعلام نمايد. با آغاز درگيري‌هاي 19 بهمن و سقوط پادگان‌ها و مراکز نظامي، رژيم شاهنشاهي در 22 بهمن 1357 سقوط کرد و فصل نويني در تاريخ ايران گشوده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها