شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰
دورنمايي از آراي سیاسی آیت‌الله سید محسن طباطبایی(حکیم)

«اندیشه سیاسی آیت‌الله سید محسن طباطبایی(حکیم) » عنوان اثري از سید محمدرضا موسویان است كه به كوشش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر خواهد شد. اين اثر ديدگاه‌هاي اين انديشمند اسلامي در حوزه ولايت عامه فقها را عنوان مي‌كند.\

مهدي محدثي، كارشناس اطلاع‌رساني و ارتباط با مراكز علمي موسسه بوستان كتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: اثر حاضر برای نخستین بار افکار، آرا و مواضع سیاسی آیت‌الله حکیم را بررسی مي‌كند. 

وي گفت: دیدگاه ویژه وی درباره ولایت عامه فقها در کنار موضع‌گیری مجاهدانه وي در برابر استعمار انگلیس، برخورد جدی با دولت بعثی عراق، همدردی با مردم فلسطین و همراهی با نهضت اسلامی مردم ایران، دورنمای روشنی از آرای سیاسی او را در اين كتاب نشان می‌دهند. 

محدثي يادآور شد: نخستين چاپ كتاب «اندیشه سیاسی آیت‌الله سید محسن طباطبایی(حکیم)» را موسسه بوستان كتاب در 104 صفحه‌ رقعی و جلد شومیز به زودي به چاپ خواهد رساند.

كارشناس اطلاع‌رساني و ارتباط با مراكز علمي موسسه بوستان كتاب همچنين عنوان كرد: اين موسسه چهارمين چاپ كتاب «ترجمه صحیفه علویه» اثري از استاد سيدهاشم رسولي‌محلاتي را نيز در دست انتشار دارد.

محدثي در معرفي اين اثر اظهار داشت: اثر حاضر، مشتمل بر اكثر دعاها و مناجات‏هاى رسیده از امیرمومنان، امام على(ع) در دو جلد است. كتاب نخست آن شامل 156دعاست كه مرحوم علامه شیخ عبدالله سماهیجى آن را با نام «صحیفه علویه و تحفه مرتضویه» گردآورى كرده و كتاب دوم، مستدرك كتاب علامه سماهیجى به شمار مي‌رود كه «حاج میرزا حسین نورى» آن را با نام «صحیفه علویه ثانیه» جمع‏آورى و تكمیل كرده است. هريك اين آثار را «سیدهاشم رسولى‌محلاتى» در اثر حاضر به فارسى روان ترجمه كرده است.
 
چهارمين چاپ كتاب «ترجمه صحیفه علویه» به زودي در 780 صفحه وزیری با جلد سلفون منتشر و روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط