دوشنبه ۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۸
بازخواني آثار شكسپير و مولوي در سبك نئو فولكلور

با سخنراني محمود فرشچيان، آيدين آغداشلو و حسين الهي قمشه‌اي، نمايشگاه نقاشي سعيد معيري‌زاده با عنوان «بازخواني آثار شكسپير و مولوي» در سبك نئو فولكلور در نگارخانه اصلي فرهنگسراي نياوران افتتاح مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي نياوران، در مراسم افتتاحيه نمايشگاه «بازخواني آثار شكسپير و مولوي» درسبك نئوفلكلور، محمود فرشچيان، آيدين آغداشلو و حسين الهي قمشه اي سخنراني مي كنند. 

نقاشي‌هايي كه معيري زاده در اين نمايشگاه عرضه كرده ، بر پايه نمايشنامه «تلاش بيهوده عشق» اثر ويليام شكسپير و برخي از اشعار مولوي با عنوان «قمار عشق» آفريده شده‌اند كه در آنها با نگاه سمبوليك نقاش، ديدگاه‌هاي مولوي به عنوان يك «عاشق ديوانه» و شكسپير به عنوان يك «عاقل عاشق» پيوند مي‌خورد تا از اين بين، عقيده‌اي يكسان ارايه شود. 

"معيري‌زاده" با عرضه 22 كلاژ نقاشي از آثار شكسپير ، 22 نقاشي چرم روي بوم از آثار مولانا و 15 اثر با موضوع روند شكل‌گيري سبك نئوفولكلور، بر آن است تا علاوه بر بيان يكسان بودن انديشه‌هاي اين دو اديب و شاعر برجسته شرق و غرب، شكل نويني از نقاشي ايراني را در معرض ديد علاقه‌مندان قرار دهد.

نمايشگاه «بازخواني آثار شكسپير و مولوي» به روايت نئوفولكلور، چهارشنبه 5 دي‌ماه ساعت 17 افتتاح مي‌شود و تا 13 دي از ساعت 10 تا 19 در معرض علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط