دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۳
روزشماري از رخدادهاي سياسي انتخابات 88

پژوهشگران موسسه قدر ولايت تاليف مجموعه سه جلدي «تاريخ وقايع انتخابات 88» را به پايان رساندند. اين مجموعه 3000 صفحه‌اي، روزشماري از رخدادهاي انتخابات دهم رياست جمهوري به شمار مي‌آيد كه به‌سان منبعي موثق، انعكاسي از اقدامات احزاب را ارايه مي‌دهد.\

احمد عطايي، مدير مسوول موسسه قدر ولايت، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره اين مجموعه اظهار كرد: هر يك از جلدهاي اين كتاب حجمي حدود 1000 صفحه دارد كه جلد نخست آن اكنون در مرحله فهرست‌نويسي است و جلدهاي دوم و سوم در دست ويراستاري‌اند.

وي با اشاره به اين كه اين مجموعه تا پايان سال جاري بر پيشخان كتاب‌فروشي‌ها جاي مي‌گيرد، عنوان كرد: اين اثر فارغ از ديدگاه‌ها و رويكردهاي تحليلي، رخدادهاي آن دوره را در سايه تبيين بيانيه‌ها، ديدگاه‌ها، مصاحبه‌ها و ... بر اساس منابع و جريانات ناظر بر آن دوره از دريچه نگاه رسانه‌ها، خبرگزاري‌ها، سايت‌هاي اطلاع رساني و ... برمي‌شمارد.

عطايي افراد و اقشاري كه به نحوي دستي در روشنگري جامعه دارند، اعم از اهالي قلم، محققان، سخنران‌ها و ... را مخاطبان اصلي اين مجموعه عنوان كرد و گفت: عموم مردم نيز مي‌توانند از اطلاعات اين كتاب استفاده كنند. «تاريخ وقايع انتخابات 88» به عنوان منبع روزشمار تهيه شده است و مي‌كوشد با انعكاس مواضع گوناگون احزاب موافق و مخالف انتخابات دهم، مروري بر اخبار هر روز داشته باشد.

مدير مسوول موسسه قدر ولايت علاوه بر بيان تمامي رخدادها، ديدگاه‌ها و بيانيه‌ها كه در متن اين اثر گجانده شده‌اند، متن مستندات، اصل نامه‌ها و بيانيه‌ها را از جمله مواردي خواند كه به طور كامل در پانوشت‌ها به چشم مي‌خورند و يادآور شد: با توجه به اين كه تحليل‌هاي تاريخي را سال‌ها پس از وقوع رخدادها مي‌نويسند، نگارش وقايع تاريخي در زمان حادثه به واقعيت نزديك‌ترند و زمينه‌ تحليل‌هاي آتي را فراهم مي‌كنند. 

مجموعه سه جلدي «تاريخ وقايع انتخابات 88» را موسسه قدر ولايت به زودي در شمارگان 3000 صفحه منتشر مي‌كند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها