سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۸
یک جایزه ادبی آلمانی – فرانسوی جدید راه‌اندازی شد

امسال برای نخستین بار در تاریخ 10 دسامبر (20 آذر)، جایزه ادبی آلمانی – فرانسوی «فرانتس هسل» اهدا خواهد شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نقد ادبی برلین، طبق اعلام «برند نویمان» وزیر مشاور فرهنگ آلمان، انجمن وزرای آلمان – فرانسه در شهر فرایبورگ در نظر دارد این جایزه ادبی 10 هزار یورویی را به تناوب به نویسندگان آلمانی زبان و فرانسوی زبان اهدا کند.
 
شانس‌های دریافت این جایزه که هر سال اهدا خواهد شد، نویسندگانی هستند که اثرشان درباره زمان معاصر است و اوضاع و احوال در حال تغییر زندگی در دو کشور فرانسه و آلمان را روایت می‌کند. 

این جایزه به نام «فرانتس هسل» نویسنده و مترجم آلمانی نامیده شده که از سال 1880 تا 1941 می‌زیست. او دوست و مشوق همکاران جوانش همچون «ماشا کالکو» و «ماریانه برسلاور» بود و بزرگترین تاثیر را در صحنه های روشنفکرانه و هنری در نیمه نخست قرن 20 در پاریس و برلین داشت. 

او در طول فعالیت ادبی خود اشعار، متن‌ها و رمان‌های متعددی را به رشته تحریر درآورد که بیشتر آن‌ها راوی اول شخص بودند و در کنار آن ترجمه آثار نویسندگان فرانسوی زبان همچون «مارسل پروست» پرداخت. 

مجموعه آثار این نویسنده در پنج جلد توسط «هارتوت فولمر» و «برند ویته» گرداوری شده و در سال 1999 در اولدنبورگ زیر چاپ رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها