دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۵
شاهنامه‌ی 12 جلدی برای كودكان

شاهنامه، اثري است براي همه‌ي دوران‌ها و براي همه‌ي انسان‌ها، چه بزرگ، چه كوچك. به همين دليل هم، انتشارات «گوهر انديشه»، شاهنامه را به زباني ساده براي بچه‌ها منتشر كرده است.

ايبنا نوجوان: «ابوالقاسم فردوسي» براي سرودن شاهكار حماسي ادبيات فارسي، يعني «شاهنامه» 30 سال وقت صرف كرده است. خود «فردوسي» درباره‌ي سرودن اين اثر مي‌گويد:
بسي رنج بردم در اين سال، سي
عَجَم زنده كردم بدين پارسي


اين اثر فردوسي كه تا كنون به بيش از 30 زبان دنيا ترجمه شده است، براي همه‌ي نسل‌ها و انسان‌ها سروده شده، چرا كه سرشار از داستان‌ها و قصه‌هاي شيرين و عبرت‌آموز است.

با وجود همه‌ي اين توصيف‌ها حيف است كه بچه‌هاي ما «شاهنامه» نخوانند و با آن آشنا نشوند. به همين دليل هم خواندن مجموعه‌ي «داستان‌هاي شاهنامه» را به شما توصيه مي‌كنيم.

اين مجموعه كه «انتشارات گوهر انديشه» آن‌ را منتشر كرده است، توسط «مرواريد تقي بيك» كه خود دبير صفحه‌ي شاهنامه‌ي هفته‌نامه‌ي امرداد نيز هست، به زباني ساده و متناسب با گروه‌هاي سني «ب» و «ج» به نگارش درآمده.

در اين مجموعه‌ي 12 جلدي، داستان‌هاي شاهنامه فردوسي، از فرمانروايي کيومرث تا آغاز پادشاهي منوچهر، بدون افزودن يا کاستن هيچ ماجرا و داستاني به زباني کودکانه بيان مي‌شود و تلاش شده تا جايي كه ممكن است شاهنامه براي بچه‌هايي كه در دوره‌ي ابتدايي تحصيل مي‌كنند و هنوز آشنايي چنداني با اين اثر حماسي ندارند، جذاب و خواندني شود.

«جشن آتش»، «تهمورث ديو‌بند» و «جمشيد شاه» عناوين سه جلد نخست اين مجموعه است.

«ضحاك مار دوش»، «فرمان‌رواي تاريكي» و «كاوه‌ي آهنگر» نيز عناوين جلد چهارم تا ششم مجموعه داستان‌هاي شاهنامه را به خود اختصاص داده‌اند.

در «ضحاك مار‌دوش» به داستان زندگي و چگونگي به قدرت رسيدن «ضحاك» در سرزمين خودش اشاره شده.

در «فرمان‌رواي تاريكي» نيز به داستان حكم‌راني پادشاه ستمگر بر سرزمين ايران و بالاخره در «كاوه‌ي آهنگر» به زندگي كاوه و كمك او به مردم سرزمينش براي رهايي از شر پارشاه ماردوش پرداخته شده است.

«مجموعه داستان‌هاي شاهنامه» كه تصويرگري آن به سبك كلاژ، توسط «شيلا خزانه‌داري» انجام شده، در شمارگان 5000 نسخه به چاپ رسيده است.
هر يك از كتاب‌هاي اين مجموعه 700 تومان قيمت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها