دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴
ايران تركمن‌ها را به تمدن مكتوبشان مي‌رساند

رييس كتابخانه علمي تركمنستان در ديدار با مشاور رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي كشورمان از ايجاد كتابخانه‌اي عظيم در قالب كهن در شهر مرو اين كشور خبر داد و براي تكميل اين مجموعه، خواستار كمك پژوهشگران ايراني و استفاده از منابع غني كشورمان شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، دكتر محمود واعظي،‌ مشاور رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، از كتابخانه علمي و مركزي آكادمي علوم تركمنستان ديدار و از رييس اين كتابخانه براي حضور در ايران دعوت كرد.

واعظي ضمن تبريك و تهنيت روز علم در تركمنستان و داير شدن دوباره آكادمي علوم تركمنستان، از دكتر «يازبرديف» دعوت كرد با تشكيل هيات كتابداران تركمنستان به كشور ايران سفر كند.

دكتر آلماز يازبرديف، رييس كتابخانه علمي تركمنستان، با استقبال از پيشنهاد مشاور رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطلات اسلامي گفت: مسولان كشور ما در نظر دارند كتابخانه بسيار عظيمي در شهر ماري (مرو) احداث كنند و آن را به وضعيت قبلي‌اش در قرون تمدني اين شهر فرهنگي برگردانند تا توجه كتابخوانان جهان را بخود جلب كند.

وي افزود: تنظيم ساختار اين كتابخانه و كتابخانه‌هاي ديگري كه در ساير استان‌هاي ما تأسيس خواهند شد، جزو وظايف ماست و از همكاري‌ها و هم‌فكري‌هاي برادران ايراني‌مان بهره خواهيم برد.

رييس كتابخانه علمي تركمنستان اضافه كرد: پيش از اين در كارهاي علمي از منابع روسي و انگليسي استفاده مي‌كرديم، اما پس از آشنايي مختصر با منابع اصلي فارسي درك كرديم كه آن منابع درست و دقيق نيستند. ما نياز به مطالعه منابع فارسي داريم تا گذشته خود را درست بشناسيم.

بر اساس اين گزارش، طرفين در اين ملاقات با توجه به اشتراكات تاريخي و فرهنگي دو ملت دوست و همسايه براي همكاري‌هاي علمي و فرهنگي بين پژوهشگران و كتابداران دو كشور اعلام آمادگي كردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها