پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۹

کتاب پزشکی «شادی جسمی» از جمله موفق‌ترین کتاب‌های غیرداستانی هفته گذشته در کشور آلمان بود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اشپیگل، این کتاب که دکتر «ورنر بارتنز» پزشک، مورخ و نویسنده کتاب‌های عامه‌پسند و پرفروش آن را به رشته تحریر درآورده، از مکان یازدهم به مکان ششم صعود کرده است. 

این نویسنده متولد 1966 تا کنون برای روزنامه‌نگاری علمی، جوایز متعددي را کسب کرده و «لغت‌نامه خطاهای پزشکی» از جمله آثار اوست. او در كتاب «شادي جسمي» مي‌گويد تحقیقات نشان می‌دهد که بدن ما آینه احساسات ماست. احساسات بد باعث ایجاد درد در بدن می شوند و احساسات خوب ما را سالم و سلامت نگه می دارند. این پزشک در این کتاب تازه با آوردن مثال های متعدد به این مساله پرداخته که هر چه انسان ها احساسات خوب و افکار مثبت داشته باشند، سلامتی بدن آن ها بیشتر می شود و هرچه به افکار منفی و احساسات ناخوشایند تکیه کنند، دچار بیماری های گوناگونی می شوند. 

به بیان واضح تر، میان روح و جسم ما رابطه ای بسیار نزدیک وجود دارد. افراد خوش بین نسبت به افراد بدبین از بدن سالمتری برخوردارند. به عنوان مثال، کسی که تلاش می کند بر ترس خود از دندانپزشک غلبه کند، همزمان بر احساس درد در دندان خود غلبه می‌کند. مطالعه این کتاب به ما این امکان را می دهد که با سفر به دنیای احساسات بتوانیم سلامتی خود را افزایش دهیم. 

با توجه به جدول این هفته، کتاب های «توجه-کودک»، «خوشبختی يه ندرت به تنهایی می آید»، «در میانه زندگی»، «دیوانه»و «قرن ما» از خانه اول تا پنجم و کتاب های «من که هستم»، «نامه ای به زندگی‌ام»، «و موپل جاودانه سلام می‌کند» و «کیسه قدیمی ،اکنون چه» از خانه هفتم تا دهم قرار گرفته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها