چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۷
«در ماهي مي‌ميريم» تا نمايشگاه كتاب

«در ماهي مي‌‌ميريم» مجموعه داستاني از سعيد شريفي است كه تا نمايشگاه كتاب 23 منتشر مي‌شود. به گفته نويسنده، اغلب داستان‌هاي اين كتاب كه در فضايي مستقل از يكديگر خلق شده‌اند، با فضاهاي شهري متفاوتند و فرامكاني هستند.\

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، شريفي درباره اين مجموعه داستان گفت: اغلب داستان‌هاي اين كتاب به صورت تك داستان در نشريه‌هاي مختلف به چاپ رسيده‌اند و به لحاظ موضوعي و شيوه روايت به طور كامل با يكديگر متفاوت هستند.
 
وي همچنين توضيح داد: زبان برخي از داستان‌ها براساس موضوع شكل گرفته. مثلا يكي از آن‌ها با زبان فاخر عصر مشروطه روايت شده است. ولي در مجموع، داستان‌ها، زباني متفاوت با زبان اغلب مجموعه داستان‌هاي امرزوي كه غالبا شهري و آپارتماني‌اند، دارند.

اين نويسنده همچنين درباره تنوع راوي‌ها در اين كتاب اضافه كرد: هر داستان اين كتاب از زاويه ديد و موقعيت راوي مورد نظر روايت شده و متن، متناسب با راوي و شخصيت‌ها شكل گرفته است. مثلا داستاني از زبان يك راوي كودك، با زبان و نوع روايتي كودكانه خلق شده است.  

شريفي افزود: فصل مشترك همه داستان‌ها ابهامي خاص است. در برخي هم گريز از واقع‌گرايي و سورئاليزم به چشم مي‌خورد و مرز خيال و واقعيت برداشته مي‌شود. 

به گفته اين نويسنده اين كتاب كه از سوي نشر افراز به چاپ مي‌رسد، در نمايشگاه كتاب تهران ارايه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط