جمعه ۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰
شناسایی ردپای نیچه در مکتب فرانکفورت

کتاب «مکتب فرانکفورت و نیچه» از سوی انتشارات مهرنیوشا منتشر شد. این نوشتار در پی بررسی آرای «ویلهلم فریدریش نیچه» از منظر متفکران مکتب فرانکفورت است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیشتر بزرگان اندیشه و ادب قرن بیستم کم و بیش تحت تأثیر افکار نیچه (1900 ـ 1844م) قرار گرفتند. هانس گئورگ گادامر، چهره برجسته هرمنوتیک فلسفی، ماکس هورکهایمر و تئودور آدورنو، بنیانگذاران مکتب فرانکفورت، از جمله همین اندیشه‌ورزان به شمار می‌آیند.

مناظره میان این سه فیلسوف درباره «نیچه» و همچنین مقاله‌ای از گادامر در نقد و بررسی تفکر نیچه به ویژه در «چنین گفت زرتشت»، دو بخش نخست این کتاب را تشکیل می‌دهند.

متون برگزیده از کتاب «حکمت شادان» متعلق به نیچه با عنوان «نیچه و خرد» نیز بخش پایانی این اثر را شامل مي‌شود. مترجم، این بخش را با هدف آشنایی بیشتر خوانندگان با نگرش «خردگریز» نیچه به کتاب افزوده است.

مقدمه این کتاب کم حجم نیز قابل توجه است که «حامد فولادوند» مترجم آن را نگاشته و با بیانی گیرا، پیوندهای مکتب فرانکفورت با اندیشه های نیچه را به تصویر می‌کشد و به این ترتیب راه را برای فهم کتاب به هنگام مطالعه آن آسان‌تر می‌سازد.

چاپ دوم کتاب «مکتب فرانفورت و نیچه» نوشته «گئورگ گادامر» با ترجمه و تألیف حامد فولادوند، در شمارگان 2000 نسخه، 113 صفحه و بهای 20000 ريال از سوی انتشارات مهرنیوشا منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط