دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۵

«فریتز جی راداتز» نویسنده 78 ساله آلمانی به عنوان برنده جایزه 10 هزار یورویی «هیلدگارد فون بینگن» برای روزنامه نگاری، معرفی شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، وی در مقایسه با دیگران، به شدت از چشم‌انداز ادبی آلمان در سال‌های 1950 تاثیر گرفته است. این رمان‌نویس و مقاله‌نویس به عنوان نویسنده بیوگرافی ارزشمند و مهم از شاعرانی همچون «کورت چولسکی» و «هاینریش هاینه» به شهرت رسیده است. 

این جایزه ادبی به نام «هیلدگارد فون بینگن» عارف و محقق آلمانی که از سال 1098 تا 1179 می‌زیست نامگذاری شده و در روز 11 سپتامبر (20 شهريور) با حمايت دندان‌پزشکان «رایلند-فالتز» به «راداتز» اعطا می‌شود.
 
هیات داوران دلیل انتخاب این نویسنده را خودسری و قدرت زبانی وی برشمرد. «راداتز» که پیش از این مسئول پاورقی‌های هفته‌نامه «دي سایت» بود، اکنون به عنوان نویسنده آزاد مشغول فعالیت است. کتاب‌هایی که از این نویسنده منتشر شده مشتمل بر بیش از 20 جلد در قالب بیوگرافی، مقاله، پرتره، گفتگوها، رمان و داستان كوتاه است.
وی در سطح بین‌المللی با رمان سه جلدی «چشم گاو» ،«نوشنده ابرها» و «سقط» مشهور شد که این سه رمان به ترتیب در سال‌های 1984، 1987 و 1991 منتشر شدند. 

از برندگان پیشین این جایزه که 16 سال از عمر آن می‌گذرد ،می توان به «پتر شول لاوتور» نویسنده كتاب، «هنریک ام برودر» ستون نویس و «ساندرا مایش برگر» مجری تلوزیون اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها