سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۴
جلال اگر بود، باز هم جلال بود

شمس آل‌احمد كه عصر ديروز(دوشنبه، 2 آذر) با وجود بيماري در مراسم اختتاميه دومين دوره جايزه ادبي جلال شركت كرده بود، با ابراز خوشحالي از تاسيس جشنواره‌اي با نام و انديشه جلال، گفت:" جلال قبل از انقلاب براي انقلاب كار كرد. او اگر امروز بود، باز هم جلال بود."

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، شمس آل‌احمد،‌ برادر كوچكتر جلال آل‌احمد، با وجود بيماري و در حالي كه به سختي قادر به حركت بود، در پاسخ به سوالي درباره احساسش از حضور در جشنواره‌اي با نام جلال گفت: خوشحال و مسرورم. اين جايزه بعد از سه دهه، اگر چه دير آمد؛ ولي خوش آمد. 

اين نويسنده كه به سختي قادر به سخن گفتن بود، افزود: جلال قبل از انقلاب براي انقلاب كار كرد و ريشه‌هاي فرهنگي انقلاب را پايه‌گذاري كرد.
 
برادر جلال آل‌احمد در پاسخ به اين سوال كه "فكر مي‌كنيد اگر جلال تاكنون زنده بود، چگونه بود؟" گفت: جلال اگر بود،‌ باز هم جلال بود. به اعتقاد من كساني كه در اين جشنواره جايزه گرفتند، ‌حقشان بود. 

شمس آل‌احمد، متولد سال 1308 و حدود شش سال از جلال كوچك‌تر است. شمس كتاب «چشم برادر» را براي جلال و پس از مرگ او نوشت. آثار او گرچه انگشت شمارند، اما به لحاظ مضمون و شیوه کار، آثاری درخور توجه‏اند.

اثر شاخص و برجسته شمس آل‏احمد در زمینه تصحیح متون است که می‏توان از آن به‏ عنوان الگویی موفق از پژوهش و تصحیح آثار خطی گذشتگان نام برد. يكي از اين آثار «طوطی‏نامه» یا «جواهر الاسمار» است که 31 سال پیش به چاپ رسید.

اين در حالي است كه گزارشگری هنرمندانه شمس آل‏احمد از خاطراتش در سفر، از دیگر وجوه آثار اوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط