شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۵
استخر: جشنواره محركي براي برنامه‌سازان است

نگار استخر، كارگردان و تهيه‌كننده برنامه «بچه‌ها مدرسه» معتقد است برگزاري جشنواره «كتاب و رسانه ملي» محركي براي برنامه‌سازان است و برپایی اين جشنواره نشان مي‌دهد كتابخواني از نيازهاي مهم جامعه است.\

استخر با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: برگزاري جشنواره «كتاب و رسانه ملی» در برنامه‌سازان تلويزيوني و راديويي انگيزه ايجاد مي‌كند و محركی براي آنان است. در واقع برگزاري اينگونه جشنواره‌ها اهميت كتابخواني را نشان می‌دهد. كتاب از نيازمندي‌هاي اساسي جامعه است و با بهانه‌های مختلف بايد آن را رواج داد و يادآوري كرد. 

به گفته وي، مهمترين تاثير كتابخواني از طرف خانواده شكل مي‌گيرد. وقتي والدين بچه‌ها را در سنين كودكي با كتاب آشنا كنند، كتاب جزو نيازهاي اساسي آنها شده و در مسير رشد آنها تاثير مي‌گذارد. 

استخر درباره برنامه «بچه‌ها مدرسه» گفت: اين برنامه از اول مهر به روی آنتن شبکه دو سیما رفته است؛ و هر روز به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل ساعت 6:15 تا 7 صبح پخش می‌شود و به مدت 45 دقیقه مهمان بچه‌هاست.

به گفته وي، این برنامه شامل پنج بخش است، بخش اول برنامه با اجرای مجری آن شروع می‌شود، در این بخش مجریان سعی می‌کنند راجع به موضوعاتی که دانستن آن برای دانش‌آموزان مهم است، مطالبی را يادآوري کنند. بخش دوم برنامه با حضور کارشناسان ادامه پيدا مي‌كند كه در مورد موضوع برنامه با بچه‌ها صحبت می‌کنند. سومین بخش برنامه را گزارش‌های دریافتی از سطح شهر با دانش آموزان و معلمان تشکیل می‌دهد. پنجمین بخش برنامه «مدرسه عمو متل» و «مدرسه فسقلی‌ها» نام دارد. «مدرسه عمو متل» در سه روز اول هفته پخش می‌شود.

استخر با بيان اينكه دو قسمت اين برنامه كاملا به كتاب و كتابخواني اختصاص داشت، افزود: در يك قسمت اين برنامه كه با عنوان «كتاب و كتابخواني» پخش شد، «عمو متل» عروسك برنامه نمايشگاه و فروشگاه كتاب داير كرده بود و به دانش‌آموزان ياد مي‌داد، چگونه عناوين كتاب‌ها دسته‌بندي مي‌شوند و كتاب‌هاي مناسب مقاطع مختلف چيست. در يك قسمت هم معلم كتاب برنامه، براي بچه‌ها توضيح مي‌داد، چگونه مي‌توان يك كتابخانه داير كرد و روش اداره آن چگونه است. او دانش‌آموزان را تشويق مي‌كرد از خانه كتاب آورده به كتابخانه هديه دهند تا دوستان ديگر هم بتوانند از آثار مختلف استفاده كنند.

سوسن کرامتی، ژاله موقر و نگار استخر از تهيه‌كنندگان و منصور بنی‌هاشمی (بخش مدرسه فسقلی‌ها)، نگار استخر (بخش مدرسه عمو متل» از كارگردانان اين برنامه‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط