چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۰
«طبرسي و آثار او»، كتاب ديگري از مجموعه انديشه‌وران

«طبرسي و آثار او» عنوان كتابي در شرح احوالات و آثار اين دانشمند شيعي قرن پنجم و ششم هجري است كه نگارش آن پايان يافته و از سوي انتشارات همشهري در دست چاپ است.‌ اين اثر از مجموعه «انديشه‌وران» به شمار مي‌آيد كه به بررسي شخصيت علمي و آثار پنجاه عالم ايران و اسلام اختصاص دارد._

منصور پهلوان، نويسنده و پژوهشگر و نويسنده اين اثر، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب گفت: اين اثر را مي‌توان تحقيقات تازه‌اي از زندگاني شيخ طبرسي به شمار آورد كه از زاويه‌اي جديد به بررسي احوال و آثار او مي‌پردازد.

وي افزود: همراه با اين اثر كتاب‌هاي «خورشيد ري» و «خورشيد بغداد» درباره شيخ كليني و سيدمرتضي تأليف شده‌اند كه اين آثار نيز در مجموعه انديشه‌وران جاي مي‌گيرند. اين سه تأليف، ابعاد شخصيتي سه عالم مورد بحث را با توجه به مسايل امروز بررسي مي‌كنند و بر آن دسته از ويژگي‌هاي آنان تأكيد مي‌ورزند كه با جامعه امروز تطابق و همخواني داشته باشند. 

نظارت علمي مجموعه انديشه‌وران را عليرضا مختارپور بر عهده دارد. به گفته وي، هدف از تاليف اين مجموعه پويايي علم‌آموزي در ميان جوانان كشور است و در تنظيم متون آن سعي شده از به‌كارگيري اصطلاحات ويژه متخصصان خودداري شود تا براي جواني با تحصيلات متوسط از جذابيت لازم برخوردار باشد.

«ابو على، فضل بن ‌حسن‌ بن فضل طبرسى» معروف به امین‌الاسلام طبرسى حدود سال‏هاى 460 تا 470 هجرى در مشهد مقدس به دنیا آمد. وي در علوم دینی زمان خودش نظير؛ تفسیر، فقه، کلام، سیره و تاریخ ائمه مشهور بود و در همه این موضوعات کتاب‌هایی به رشته تحرير درآورد. «تفسير مجمع‌البيان» از مشهورترين آثار او به شمار مي‌آيد كه بنابر تصریح او در مقدمه، اين اثر تحریری تازه از «تفسیر تبیان» شیخ طوسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط