یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۷
طرح نگارش تاريخ ادبيات با نظارت سميعي‌گيلاني

طرح نگارش تاريخ ادبيات ايران يكي از طرح‌هاي گروه ادبيات معاصر فرهنگستان زبان و ادب فارسي است كه اجراي آن در كنار طرح تطور مضامين داستاني در دو قرن اخير، در دستور كار اين گروه قرار گرفته و نظارت آن را احمد سميعي‌گيلاني بر عهده دارد./

به گزارش خبرگزاي كتاب ايران(ايبنا)، سعيد رفيعي ‌حضري از طرح نگارش تاريخ ادبيات ايران خبر داد و گفت: گروه ادبيات معاصر فرهنگستان زبان و ادب فارسي، در كنار طرح تطور مضامين داستاني در دو دهه اخير كه تا به حال با انتشار دو كتاب «سير تحول ادبيات داستاني و نمايشي از آغاز تا 1320» از حسن ميرعابديني و «معرفي و بررسي آثار داستاني و نمايشي» از حسين مرتضاييان آبكنار همراه بوده، دست به كار اجراي طرح مفصلي از نگارش تاريخ ادبيات ايران است.

اين پژوهشگر افزود: طرح تاريخ ادبيات منوط به تدوين شيوه نامه‌اي است كه بر مبناي آن بتوان تاريخ ادبيات را به شكل امروزي تنظيم كرد.

رفيعي همچنين اضافه كرد: اين شيوه‌نامه به دنبال آن است كه تاريخ هاي ادبياتي را كه به زبان‌هاي مختلف تا به امروز نوشته شده‌اند بررسي كند و بهترين روش را برگزيند.

اين عضو گروه ادبيات معاصر فرهنگستان زبان و ادب فارسي افزود: در اين راستا بايد روش‌هاي تدوين تاريخ هاي ادبيات‌ به زبان انگليسي، فرانسه، عربي و زبان‌هاي ديگر بررسي و تصويري براساس بهترين آنها ارايه و به كاربرده شود.

رفيعي گفت: اين طرح مستقيما با نظارت احمد سميعي‌گيلاني، رياست گروه ادبيات معاصر فرهنگستان انجام مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط