چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۵
شب شعر رضوی در محل امامزاده محروق(ع) برپا می شود

همزمان با دهم تير ماه سال روز ورود امام رضا(ع) به نيشابور مردم شهرهاي نيشابور و قدمگاه رضوي به جشن و سرور مي پردازند. از جمله مراسم این روز، برگزاری شب شعر رضوی در محل امامزاده محروق(ع) خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدي مژدي رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با بيان اين مطلب افزود: در راستاي گسترش فرهنگ ولايي در بين مردم و با عنايت ويژه به تاريخ گهربار ديار سلسله الذهب که افتخار ميزباني  حضرت امام رضا(ع) را دارد ، و تقويم تاريخ شيعه را با ثبت حديث سلسله الذهب مزين نموده است ، پس از دو سال متوالي برگزاري برنامه جشن سال روز ورود امام رضا(ع) به نیشابور و قدمگاه ، امسال نیز برگزاري مراسم فرهنگي مذهبي و جشن و سرور در این روز، در دستور کار این نهاد قرار دارد.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور ادامه داد: همزمان با اين ايام برنامه شب شعر رضوي در شامگاه 9 تيرماه در محل امامزاده محروق(ع) که مزين به قدوم مبارک امام رضا(ع) است، با حضور شاعران مطرح استان و شهرستان نیشابور برگزار مي شود.

به گفته وي در روز دهم تيرماه حرکت نمادين کاروان حضرت امام رضا(ع) از محل آرامگاه بي بي شطيطه و بي بي پسنده به سمت مسجد جامع نيشابور برگزار مي گردد و در اين روز آرامگاه بي بي پسنده ، امام زاده محمد محروق(ع) و بقعه قدمگاه رضوي گلباران خواهد شد. 

مژدی تصريح کرد: در حاشيه برگزاري اين مراسم برپايي نمايشگاه کتاب و ارائه محصولات فرهنگي، برگزاري مجموعه مسابقات فرهنگي ويژه دانش آموزان، اعزام کاروان پياده از نيشابور به مشهد مقدس و برگزاري مسابقات ورزشي از جمله برنامه هاي ديگر اين روز هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها