چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۷
صندوقچه‌اي از داستان‌هاي كهن ايراني

داستان‌هايي ايراني از ضرب‌المثل‌ها و متل‌هاي زبان فارسي در مجموعه چهار جلدي «صد قصه، ‌صد متل» نوشته معصومه ذباح از سوي نشر چرخ و فلك منتشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مركز پخش كتاب‌هاي علوم اسلامي و انساني پكتا، اين مجموعه همچون صندوقچه‌اي كهن صد قصه و متل از شيرين‌ترين داستان‌هاي زيباي ايراني را در دل خود جاي داده است. 

اين مجموعه، گلچيني است از قصه‌هايي ساده، روان و دل‌نشين كه هم طنزند و هم ريشه در فرهنگ اصيل ايراني دارند. حتي رد پاي بعضي از ضرب‌المثل‌ها را مي‌توان در اين قصه‌ها پيدا كرد. 

در بخشي از معرفي اين كتاب آمده است: «قديم‌ترها پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها، پدرها و مادرها براي نوه‌ها و بچه‌هايشان قصه‌هاي زيادي تعريف مي‌كردند؛ ولي حالا...! به راستي چه شده؟ همه گرفتار و مشغول زندگي خود شده‌اند. حالا بچه‌ها خودشان بايد به فكر خودشان باشند. حتي اگر لازم شد قصه‌هايي را براي بزرگ‌ترها بخوانند و به آنها يادآوري كنند؛ زندگي قصه است و ما با قصه زنده‌ايم.» 

اين مجموعه در چهار جلد با عنوان‌هاي «آش نخورده دهان سوخته»، «چغندر تا پياز شكر تا خدا»، «حالا من ميو» و «يك كلاغ چهل كلاغ» براي كودكان و نوجوانان به رشته تحرير در آمده است.

چاپ اول مجموعه چهار جلدي «صد قصه،‌ صد متل» در شمارگان 3300 نسخه، 290 صفحه و بهاي 85000 ريال توسط مركز پخش پكتا روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط