دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۸
«عملكرد طراح هنري» ترجمه شد

رضا مهدي‌زاده- مترجم و مدرس دانشگاه، از ترجمه كتاب «عملكرد طراح هنري: مقدمه‌اي به تصاوير متحرك در فرآيند طراحی» نوشته:« وارد پريستون» خبر داد._

مهدي‌زاده با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: اين كتاب راجع به تاريخچه هنري، چگونگي شكل‌گيري هنر طراحي سينما و شامل تحقيقات طراحي اثر، ساخت و انتخاب لوكشين همراه با چگونگي طراحي و توليد است. 

وي ادامه داد: چندي پيش بخش‌هايی از اين اثر را براي آموزش ترجمه و در اختيار دانشجويان قرار دادم، پس از بازخورد و علاقه دانشجويان تصميم گرفتم ترجمه اين اثر را ادامه و اين كتاب را در اختيار علاقه‌مندان قرار دهم.

مهدي‌زاده با بيان اينكه كتاب «عملكرد طراح هنري» به لحاظ تاريخي و اجرايي مهم است، افزود: كتاب به لحاظ تاريخي پيشينه طراحي فيلم، جايگاه طراح فيلم در فرآيند فيلمسازي را تعريف كرده و عملكرد و انتظارات طراح فيلم را روشن مي‌كند.

وي يادآور شد: اين كتاب به لحاظ اجرايي و عملي نيز از ابتداي چگونگي تجزيه فيلمنامه، برخورد طراحانه با سكانس‌ها و فصل‌هاي مختلف فيلمنامه، شروع به طراحي، فرآيند ساخت و سازهاي دكور در جريان طراحي هنري و جايگاه تيم هنري را به طور كامل شرح و توضيح داده است.

كتاب «آشنايي با صنايع صحنه» و «هندسه صحنه» با ترجمه مهدي‌زاده به تازگي از سوي انتشارات سوره مهر به چاپ رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط