یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۷
«امپریالیسم بشردوستانه» نویسنده بلژیکی به ایران رسید

«امپریالیسم بشردوستانه» با نام فرعی «استفاده از حقوق بشر برای قالب کردن جنگ،» اثر ژاک بریک‌مون، فیلسوف بلژیکی به فارسی ترجمه شد و در ایران منتشر می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب را که موخره‌ای به قلم نوام چامسکی، زبان‌شناس و نظریه‌پرداز آمریکایی منتقد دولت آمریکا به آن اضافه شده است، نسرین موسوی و اکبر معصوم‌بیگی به فارسی ترجمه کرده‌اند. این ترجمه مشترک از سوی انتشارات «بازتاب‌نگار» روانه کتاب‌فروشی‌های ایران می‌شود.

کتاب حاضر از ترجمه انگلیسی کتاب با عنوان « Humanitarian imperialism : using human rights to sell war » به فارسی ترجمه شده است. 

بریک‌مون این کتاب را در سال ۲۰۰۶ میلادی و به زبان فرانسه نوشته و در آن از تاریخ دخالت‌های کشورهای غربی در دیگر کشورها به بهانه حقوق بشر، یاد می‌کند. وی همچنین جنبه‌های سیاسی و حقوقی این مسئله را بررسی کرده است.

موخره‌ این کتاب هم به قلم چامسکی، ابعاد و جنبه‌های اخلاقی موضوع مورد بحث را بررسی کرده است. این اولین بار نیست که چامسکی و بریک‌مون با هم همکاری کرده‌اند. این دو نظریه‌پرداز که آرای‌شان درباره مسائل سیاسی روز دنیا بسیار به هم نزدیک است پیشتر هم در راه‌اندازی برخی جنبش‌های سیاسی و نظری هم‌کاری داشته‌اند.

ترجمه مشترک موسوی و معصوم‌بیگی از «امپریالیسم بشردوستانه» در ۲۵۵ صفحه چاپی و با قیمت ۴۳۰۰ تومان روانه بازار کتاب ایران می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها