دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۷
بازنگري كتاب‌هاي درسي با رويكرد اصلاح الگوي مصرف

مديركل دفتر تاليف كتاب‌هاي درسي وزارت آموزش و پرورش از بازنگري كتاب‌هاي درسي با رويكرد اصلاح الگوي مصرف خبر داد و گفت: اين آموزه‌ها عاملي براي غني‌سازي كتاب‌هاي درسي و تربيت صحيح دانش‌آموزان براي آينده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي، حجت‌الاسلام علي ذوعلم، ضمن اعلام اين خبر، عنوان كرد: با توجه به اهميت اصلاح الگوي مصرف در كشور و تأكيد مقام معظم رهبري، اين آموزه‌ها بايد از دوران كودكي در كتاب‌هاي درسي براي دانش‌آموزان نهادينه‌ شود.

مشاور وزير آموزش و پرورش با بيان اين كه «مبحث اصلاح الگوي مصرف در كتاب‌هاي درسي ارايه خواهد شد» تصريح كرد: كتاب‌هايي كه اكنون در نوبت اصلاح‌اند، با اين نگرش اصلاح و غني‌سازي مي‌شوند.
ذوعلم با اشاره به رويكرد غني‌سازي به جاي فربه‌سازي كتاب‌ها، خاطرنشان كرد: از همه همكاران، معلمان، هنروان و صاحب‌نظران آموزش و پرورش تقاضا داريم اگر ايرادي در كتاب‌ها و تصاوير درسي وجود دارد، به دفتر تأليف كتاب‌ها اطلاع دهند تا مسوولان مربوطه بررسي ‌كنند.

مشاور وزير آموزش و پرورش يادآور شد: براي انتقال مفاهيم اجتماعي و مهارت‌هاي اخلاقي، دانش‌آموزان را نبايد در فضاي فيزيكي كلاس محدود كرد، بلكه آن‌ها با توجه به شرايط مدرسه و خانواده‌ بايد وارد فضاي اجتماعي شوند.

ذوعلم در پاسخ به اين سوال كه آيا كتاب‌هاي درسي بر اساس نيازهاي دانش‌آموزان و جامعه تاليف مي‌شود، گفت: در عرصه‌هاي زيادي مانند علم، فناوري و بخشي از فرهنگ، مهارت‌ها و مسايل پايه‌اي، نياز دانش‌آموزان برطرف شده است ولي وضعيت هنوز در حد مطلوب نيست.

وي درباره‌ كتاب «علوم و بهداشت» ابتدايي توضيح داد: طرح‌ اصلاح و غني‌سازي كتاب علوم با آموزه‌هاي بهداشتي با همكاري وزارت بهداشت و درمان از سال 88 براي پايه اول ابتدايي به صورت آزمايشي اجرا مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط