شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۶
«راهنماي سيستم تجارت جهاني» عرضه مي‌شود

كتاب «راهنماي سيستم تجارت جهاني» به قلم دنيس بليسل با ترجمه دكتر مرتضي محمدخان و مجتبي شيشه‌چي‌ها همزمان با برگزاري نمايشگاه كتاب از سوي انتشارات سروش منتشر مي‌شود.\

مجتبي شيشه‌چي‌ها در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد:‌ اين كتاب به تبيين مقررات و موافقت‌نامه‌هاي منعقد شده سازمان تجارت جهاني(گات) مي‌پردازد.

وي با بيان اين كه نوشتار حاضر در بردارنده شش بخش و 26 فصل است، گفت: در اين كتاب تمامي موافقت‌نامه‌هايي كه از سوي سازمان تجارت جهاني منتشر شده‌اند، همراه با تفسيرهاي گوناگوني از اين موافقت‌نامه‌ها عنوان مي‌شود.

مترجم اثر يادآور شد: اين كتاب با تقسيم سيستم تجارت جهاني به چند شاخه كلي به استانداردها، تجارت الكترونيك، گمرگ، تعرفه‌ها و تعيين ارزش گمركي اشاره دارد.

شيشه‌‌چي‌ها با بيان اين كه «مخاطب اصلي اين كتاب تجار و توليد‌كنندگان‌اند»، تاكيد كرد: توليدكنندگان ايراني كه هدفشان ورود به سيستم تجارت جهاني است مي‌توانند با اين كتاب آشنا شوند و از اخبار آن آگاهي يابند.

وي در پايان خاطر نشان كرد: اين كتاب توصيه مي‌كند، محدوديت‌هاي مختلف تبديل به فرصت شوند و واحدهاي توليدي نظير توليدات خودرو بهتر است اطلاعات اين كتاب را داشته باشند تا بهتر بتوانند با بازارهاي جهاني ارتباط برقرار كنند. 

كتاب «راهنماي سيستم تجارت جهاني» در شمارگان 2000 نسخه، 620صفحه و بهاي 95000 ريال به زودي از سوي انتشارات سروش تجديد چاپ مي‌شود.

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 16 تا 26 ارديبهشت ماه با حضور جمعي از ناشران داخلي و خارجي در مصلاي امام خميني(ره) برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط