دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۱
محامدی با سه نمايشنامه در نمايشگاه ۲۲

منيژه محامدي- نويسنده و كارگردان تئاتر- از چاپ سه نمايشنامه «مسافر بي‌توشه»، «زندگي يك هنرمند» و «آمادئوس» خبر داد. اين آثار در بیست و دومین نمايشگاه كتاب عرضه خواهد شد._

محامدي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ گفت: نمايشنامه «مسافر بي‌توشه» اثر «ژان آنوي» را در سال 1378 در سالن چهارسو تئاترشهر به روي صحنه بردم؛ «محمد اسكندري»، «مهوش افشارپناه» و «محمدرضا رحيمي» از جمله بازيگران اين نمايش بودند.

به گفته وي، اين نمايشنامه راجع به فردي است كه سالها در جنگ بوده و پس از آن حافظه‌اش را از دست مي‌دهد.

به گفته محامدي، نمايشنامه «آمادئوس» نوشته «پيتر شفر» نيز در اسفند روي صحنه رفته است. اين نمايش درباره زندگي «آمادئوس موتسارت» آهنگساز معروف اتريشي قرن 18 از زبان شخصيتي به نام «سالي بري» است. 

در اين اثر داستان موسيقيدان نابغه‌اي به نمايش گذاشته مي‌شود كه از همان دوران كودكي شهرتش سراسر اروپا را فراگرفت.

اين نمايش با حضور بازيگراني چون «‌محمد اسكندري»، «مهوش افشار‌پناه»، «ارژنگ اميرفضلي»، «محمد شيري» و «محمود لاچيني»  روي صحنه رفته است.

نمايشنامه «زندگي يك هنرمند» نوشته «ژان آنوي» نيز داستان هنرمندي است كه نمايشي را به صحنه مي‌برد، خبرنگاري با او مصاحبه مي‌كند كه در پي آن اتفاقاتي رخ مي‌دهد.

نمايشنامه «مسافر بي‌توشه» و «زندگي يك هنرمند» از آثار «ژان آنوي و «آمادئوس» نوشته «پيتر شفر» همراه با نقد و تحليل و عكس عوامل اجرايي از سوي انتشارات افراز در نمايشگاه كتاب عرضه خواهد شد.

«منيژه محامدي»، تحصيلات دبيرستاني خود را در انگلستان به پايان رساند. او سپس به آمريكا نقل مكان كرد و در دانشگاه‌هاي آن كشور تئاتر خواند و مدرك دكتري تئاتر درماني را از دانشگاه سانفرانسيسكو گرفت. وي مترجم، نويسنده و كارگردان تئاتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط