شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۰
نهاد كتابخانه‌ها از كارگردان «موج سوم» تجليل مي‌كند

نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور به عنوان يكي از داوران بخش «تجلي اراده ملي» آثار بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر، ازكارگردان فيلم موج سوم به خاطر توجه به خاطرات مكتوب انقلاب اسلامي قدرداني مي‌كند./

مديركل روابط عمومي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: داوري فيلم‌هاي بخش اراده ملي جشنواره فيلم فجر به پايان رسيده و 14 فيلم از سوي داوران اين بخش انتخاب شده‌اند. از اين ميان فيلم «موج سوم» به كارگرداني آرش سجادي حسيني به دليل توجه به خاطرات مكتوب انقلاب اسلامي از سوي نهاد كتابخانه‌ها شايسته تقدير شناخته شده است.

«موج سوم» فیلمی اجتماعی است که فضایی سورئالیستی دارد و داستان آن درباره شکاف میان نسل انقلاب و نسل پس از آن است؛ نسلی که پیام انقلاب را درک نکرده و گرفتار مشکلاتی است که نگاه‌های منفی نسبت به این نسل را بیشتر می‌کند.

«علي‌اكبر حاج‌مومني»، با بيان اين مطلب كه جشنواره بيست و هفتم، دومين حضور پياپي نهاد كتابخانه‌ها براي داوري فيلم‌هاي جشنواره بوده ‌است، افزود: در جشنواره بيست و ششم فيلم فجر، 14 فيلم در بخش تجلي اراده ملي توسط داوران نهاد كتابخانه‌ها بررسي شدند كه در اين راستا از يك اثر قدرداني شد.

در بيانيه نهاد كتابخانه‌هاي كشور كه امشب قرائت مي‌شود آمده است «جشنواره فيلم فجر هنوز با درك اهميت كتاب و كتابخواني فاصله دارد و اميدواريم اين فاصله در جشنواره بعدي كاهش يابد.»

بنا بر اين گزارش، امسال نيز مانند دوره پيش، با ابلاغ منصور واعظي، دبيركل نهاد، حميدرضا چاكري (معاون توسعه كتاب و كتابخواني)، علي‌اكبر حاج‌مومني (مديركل روابط عمومي و امور بين الملل) و محمد حسني (مديركل منابع) به عنوان داوران نهاد كتابخانه‌ها به ارزيابي فيلم‌هاي جشنواره بيست و هفتم در بخش تجلي اراده ملي پرداختند.

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه سالجاری در تهران برگزار شد.

مراسم تقدير از برگزيدگان بخش تجلي اراده ملي جشنواره فيلم فجر امشب از ساعت 19 تا 21 در سينما فرهنگ برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط