شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگان باید به امکانات نوین مجهز شود

بوشهر- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، وضعیت استقبال از کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگان را رضایت‌بخش دانست و بر به‌روز شدن تجهیزات و امکانات این کتابخانه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کنگان، حیدر راهب در جریان سفر به شهرستان کنگان دیدار با فرماندار این شهرستان گفت: استقبال از کتابخانه‌های عمومی و سالن‌های مطالعه در این شهرستان به‌ویژه در ایام امتحانات مدارس و کنکور مطلوب است؛ اما این کتابخانه‌ها دارای کمبودهایی هستند و نیاز ضروری به تعمیرات و تجهیزات جدید از جمله صندلی‌های استاندارد، کمد امانت و تعویض و عایق کردن در و پنجره‌ها دارد.

وی ادامه داد: شهرستان کنگان با وجود صنایع مختلف نفت، گاز و پتروشیمی از مناطق برخوردار کشور است که از نظر زیرساخت‌ها و تجهیزات کتابخانه‌ای دارای کمبود‌های جدی است.

راهب با بیان اینکه طبق ماده (۶) قانون نحوه تأسیس کتابخانه‌های عمومی، شهرداری‌ها باید نیم درصد از درآمد خود را به کتابخانه‌های عمومی اختصاص دهند، تصریح کرد: انتظار می‌رود شهرداری کنگان در زمینه حمایت از کتابخانه‌های عمومی این شهر و پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها، همکاری بهتر و بیشتری کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، نگاه به دستگاه‌های فرهنگی در بین دستگاه‌های اجرایی را نگاهی مهجورانه معرفی کرد و افزود: کتابخانه‌های عمومی نیاز به توجه ویژه و حمایت‌های مادی و معنوی مناسب فرماندار و دستگاه‌های اجرایی دارد.

وی با بیان اینکه اولویت احداث کتابخانه عمومی در این شهرستان در دو روستای پرک و شیرینو است، افزود: نیاز است که در زمینه اهدای زمین و ساخت کتابخانه در این دو روستا، مساعدت لازم از سوی مسئولان محلی انجام گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به فاصله زیاد ساختمان کتابخانه عمومی بندر سیراف از مرکز شهر و استقبال کم مردم از آن، پیشنهاد داد که برای دسترسی آسان مردم به کتابخانه و سالن مطالعه، ساختمان این کتابخانه با یکی از ساختمان‌های دولتی یا عمومی واقع در مرکز شهر معاوضه شود.

فرماندار کنگان نیز با اشاره به اهمیت فرهنگ تاکید کرد: همه کارها باید با نگاه فرهنگی انجام شود. حضور قشرها و سنین مختلف در کتابخانه‌ها یک فرصت است و باید از این فرصت در حوزه کار فرهنگی استفاده شود.

احمد غریبی تاکید کرد: فرهنگ کتابخوانی موضوع بسیار مهمی است و باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و استاندارد، روز‌به‌روز به گسترش این فرهنگ کمک کنیم.

وی با اشاره به مباحث و مسائل مطرح شده از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، بیان کرد: حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را در زمینه تجهیز کتابخانه‌های عمومی خواهیم داشت تا با به‌روزرسانی فضای کتابخانه‌ای شهرستان، فضای مناسب را برای جامعه کتاب این شهرستان فراهم کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها