شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
اجرای ۶ پروژه ملی تاریخ شفاهی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمدگفت: 6 پروژه ملی تاریخ شفاهی در حوزه هنری استان در دست اجرا است.

محمد شریف اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در یاسوج، گفت: این پروژه‌ها با حمایت دفتر مطالعات پایداری معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری کشور در استان اجرایی شده و شامل سوژه‌ها و موضوعات تاثیرگذار و مهم تاریخ شفاهی استان است.

وی افزود: طرح‌های ارائه شده استان که مورد حمایت ستاد قرار گرفته، موضوع زمین لرزه شهر سی‌سخت، سقوط هواپیمای یاسوج، مبارزات عشایر استان با پهلوی اول با تاکید بر کی‌لهراسب،مبارزات ایل بهمئی با پهلوی اول، زندگی شیخ علیمراد تنهایی حماسه سرای هم‌استانی در دوره پهلوی اول و پروژه میرغلام شاه‌قاسمی یکی از دو مبارز اصلی عشایر با پهلوی اول به عنوان طرح ملی شناخته شدند.

وی گفت: از میان این طرح‌ها، پروژه میرغلام در مرحله ارزیابی و پنج پروژه دیگر در مرحله گردآوری هستند.

به گفته اسلامی واحد ادبیات پایداری حوزه هنری استان ۱۸ طرح فعال دارد و در حال تلاش برای افزودن سه طرح دیگر به پروژه‌های ملی است.

اسلامی درباره کتاب‌های در دست چاپ نیز گفت: کتاب خاطرات جاودان سیرت پزشک متخصص عفونی و رئیس وقت بیمارستان معین بیماران کرونایی از دوران کرونا در مرحله چاپ قرار دارد و برای کتاب جنگ جلیل خاطرات سرهنگ احمد زکاوت از دوران دفاع مقدس نیز به دنبال انتخاب ناشر هستیم.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد یادآوری کرد: طرح تحقیق بمباران عشایر استان در سال ۱۳۴۲نیز به زودی برای اجرا تدوین می‌شود.

اسلامی گفت:ک هگیلویه و بویراحمد به لحاظ تنوع موضوعی و کیفیت، در کشور در جایگاه مطلوبی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها