سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
زندگی‌نامه داستانی همسر شهید محمد شیبانی منتشر شد

کتاب «خواب‌های ناتمام» نوشته الهه آخرتی توسط انتشارات روایت فتح چاپ و راهی بازار نشر شد.

به گزراش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «خواب‌های ناتمام؛ زندگینامه داستانی اطیاف زبیدی همسر شهید محمد شیبانی» نوشته الهه آخرتی به تازگی توسط انتشارات روایت فتح منتشر و روانه بازار نشر شده است.

شهید محمد شیبانی شهیدزاده‌ای است که مرزهای حق و باطل برایش سوای حدود جغرافیایی و توافقات انسانی روی زمین معنا می‌شود و این تعریف ارزشمند را از پدر فرا گرفته است. پدرش ابوجعفر، سال‌ها قبل پشت به بعثیان، خودش را به سپاه حق رسانده و در کنار دیگر غیور مردان عراقی سپاه بدر، شانه به شانه برادران ایرانی‌اش علیه ظلم و جور و طاغوت جنگیده تا در نهایت در مسیر جهاد به شهادت رسیده است. شوهر خواهر بزرگش سجاد، در بحبوحه کارزار جوان مردان در سوریه به شهادت رسید و خودش، با تمام شور و شوقش برای زندگی و با وجود عشق سرشارش به تنها فرزندش، شانه به شانه حاج قاسم و ابومهدی، در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

قطعاً اصلی‌ترین دلیل پرداختن به زندگی اطیاف زبیدی به خاطر قرابت و پیوند با شهید شیبانی است اما حتی اگر این قرابت هم نبود داستان زندگی او یک داستان درام و پر فراز و نشیب و خواندنی بود. حتی می‌توانست دستمایه یک رمان باشد. اطیاف زبیدی، زن جوان عربی است که با همین سن کم زندگی پر فراز و نشیبی را طی کرده. از غیاب پدر تا زندگی در اردوگاه آوارگان و شهادت همسر و دوری از فرزند. بنابراین این کتاب فقط داستان زندگی اطیاف زبیدی نیست بلکه تاریخ بخشی از مردم عراق است. تاریخی که باید خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها