چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۵
حضور ویلدرز هلندی در مجلس لردهای انگلیس لغو شد

مخالفت نماینده مسلمان مجلس لردهای انگلیس باعث شد مجلس این کشور نشستی را که قرار بود با حضور «گریت ویلدرز» هلندی برگزار شود، لغو کند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بروسلز ژورنال، یک عضو مجلس لردهای انگلیس ،قصد داشت روز پنجشنبه (فردا) ویلدرز هلندی که دادگاه آمستردام او را به خاطر اهانت به قرآن کریم محاکمه کرده، به مجلس لردهای انگلیس دعوت كند و با حضور وی نشستی برای بررسی فیلم موهن فتنه ترتیب دهد ولی مخالفت آشکار «نظیر احمد»، نماینده مسلمان، مانع حضور ویلدرز در مجلس لردها شد. 

قبل از اين هم مخالفت عده‌اي از نمایندگان جامعه مسلمانان انگلیس باعث شد مجلس لردهای این کشور نمایش فیلم فتنه را لغو کند. 

«نظیراحمد»به نمایندگانی که می‌خواستند ویلدرز را به مجلس دعوت کنند، هشدار داد در صورت این کار، او 10 هزار نفر از مسلمانان انگلیس را بسیج خواهد کرد تا از حضور ویلدرز جلوگیری کنند. 

در پی لغو برنامه حضور ویلدرز، نظیر احمد این موضوع را برای جامعه مسلمانان انگلیس یک پیروزی توصیف کرد و این توصيف، خشم برخی نمایندگان ضد مسلمان را بر انگیخته است. آنها معتقدند عقب‌نشینی مجلس لردها در این موضوع، برای دموکراسی انگلیس شکست محسوب می‌شود.

نظیر احمد، نماینه مجلس لردها و عضو حزب کارگر انگلیس، سال 2005 «ایزراییل سمیر» نویسنده ضد صهیونیست را به مجلس لردهای انگلیس دعوت و از کتاب ضد صهیونیستی او تجلیل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط