سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
برگزاری سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کتابخانه‌های کشور

همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت، نهادکتابخانه‌های عمومی کشور ویژه برنامه‌های تبلیغی و ترویجی متناسب با این ایام را در کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت، نهادکتابخانه‌های عمومی کشور با هدف زنده نگه داشتن و تداوم راه و یاد شهدا ویژه برنامه‌های تبلیغی و ترویجی متناسب با این ایام را در کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌کند.
 
برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سه سطح ملی، استانی و کتابخانه‌ای برگزار خواهد شد. در سطح ملی، پویش «از حاج قاسم بخوان ...» با هدف خوانش و ترویج کتاب‌های این حوزه اجرا می‌شود.

در این پویش علاقه‌مندان می‌توانند گزیده‌های منتخب از 10 کتاب «حاج قاسم»، «حاج‌قاسمی که من‌ می‌شناسم»، «رفیق خوشبخت ما»، «سربازنامه»، «سلیمانی عزیز»، «سیمای سلیمانی»، «شهید سلیمانی»، «عمو قاسم»، «ققنوس قدس» و «من یک حاج قاسمم» را خوانده و پس از  ضبط تصویر و یا صوت خود آن را به نشانی www.samakpl.ir ارسال کنند. از برگزیدگان این پویش با اهدای کتاب در موضوع سردار دل‌ها تقدیر خواهد شد.
 
در سطح استانی نیز، تمامی استان‌ها در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ دیماه میزبان عصر شعر ملی با عنوان «جان فدا» خواهند بود که این برنامه با مشارکت محافل ادبی برگزار می‌شود. همچنین سلسله نشست‌های تخصصی نقد و بررسی کتاب با حضور نویسنده آثار با عنوان « اَبـَــر مرد» در سطح شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.
 
علاوه بر این، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با فضاسازی متناسب با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تولید محتواهای کتاب‌محور و برگزاری برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان، به استقبال این ایام می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها