چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
نقش «سایه» در ادبیات و فرهنگ این سرزمین ماندگار است

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیت درگذشت امیر هوشنگ ابتهاج(سایه) نوشت: «نقش سایه در ادبیات و فرهنگ این سرزمین، ماندگار است؛ چه در غزل‌هایی که هم لطف حافظانه دارد و هم خلاقیت معاصرانه.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام تسلیت یاسر احمدوند آمده است:
 
«همه از خداییم و به او باز می‌گردیم
 
نامدگان و رفتگان از دو کرانه‌ی زمان
 
سوی تو می‌دوند هان ای تو همیشه در میان
 
پیش وجودت از عدم، زنده و مرده را چه غم؟
 
کز نفس تو دم به دم می‌شنویم بوی جان
 
امیرهوشنگ ابتهاج (ه.ا سایه) از جهان گذران گذشت و پس از نزدیک به یک قرن زیستن و هشتاد سال شاعری، بار خود را از دامن رنگارنگ زمین برداشت.
 
نقش سایه در ادبیات و فرهنگ این سرزمین، ماندگار است؛ چه در غزل‌هایی که هم لطف حافظانه دارد و هم خلاقیت معاصرانه. چه در شعر نیمایی که تداومش پس از نیما را مدیون شمار اندکی، ازجمله سایه است و چه در عرصه‌ی تصنیف و ترانه‌ی نو که بدون او قطعا خیلی چیزها کم می‌داشت.
 
کوچ هر شاعر بزرگی آفریده‌های دل‌انگیزی را برای دوستداران فرهنگ و ادب به یادگار می‌گذارد و نامی تازه را در دفتری گرانسنگ و رؤیایی می‌گشاید که برگ‌برگش به اکسیر جاودانگی، آغشته می‌نماید... و نام سایه نیز از این پس، در روشنایی‌های این دفتر، درخشان خواهد بود.
 
فقدان اندوه‌بار پیر پرنیان‌اندیش فرهنگ و ادب ایران را به خانواده‌ی گرامی‌اش، اهالی فرهنگ و هنر و یکایک دوستدارانش تسلیت می‌گویم.
 
از خداوند متعال برای او طلب رحمت داریم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها