چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
جست‌وجوی واژه «ایران» در اشعار خواجوی کرمانی و شاه نعمت‌الله

برنامه «پارسی گویان» این هفته پنجشنبه سیزدهم مرداد، با حضور محمد جعفر محمدزاده، استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی به بررسی واژه «ایران» در اشعار خواجوی کرمانی و شاه نعمت‌الله می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از شبكه رادیویی ایران، برنامه «پارسی گویان» پنج شنبه‌ها ساعت ۱۶ با محوریت پاسداشت زبان فارسی از رادیوایران پخش می‌شود.

زهرا صالحی، تهیه‌كننده برنامه «پارسی گویان» بیان كرد: این هفته پنجشنبه با حضور محمدجعفرمحمدزاده، استاد دانشگاه و پژوهشگرزبان و ادبیات فارسی به بررسی واژه «ایران» در اشعار خواجوی کرمانی و شاه نعمت الله خواهیم پرداخت. کمال‌الدین ابوالعطاء محمود بن علی بن محمود، معروف به خواجوی کرمانی از مشاهیر شعرا و عرفای قرن هفتم هجری است. وی به غیر از دیوان قصاید و غزلیات، خمسهٔ نظامی گنجوی را نیز جواب داده است.  همچنین شاه نعمت‌الله ولی از عرفا و شعرای قرن هشتم در ایران محسوب می‌شود و آثار ارزشمندی از وی به‌جای مانده است.

وی همچنین خبر داد: بعد از بررسی واژه «ایران» در اشعار این دو شاعر گفت‌وگویی با احمد غنی خسروی، استاد ادبیات دانشگاه بارد برلین و رییس سابق دانشکده ادبیات هرات خواهیم داشت و تینا میرکریمی نیز با غلامعلی امیر نوری پیرامون زبان فارسی گفت‌و‌گو می‌کند. همچنین در قسمتی از برنامه فرزانه شكراللهی به روال هر هفته بخش‌هایی از شاهنامه را می‌خواند.

«پارسی‌گویان» به تهیه كنندگی سیده زهرا صالحی و اجرای حسن همایی پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶ از رادیو ایران پخش می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها