شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
کتاب «صبح روز نهم» نوشته گلعلی بابایی نقد و بررسی می‌شود

کتاب «صبح روز نهم» نوشته گلعلی بابایی چهارشنبه این هفته با حضور مرتضی قاضی توسط انتشارات ۲۷ بعثت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلسه نقد و بررسی کتاب «صبح روز نهم» شامل زندگینامه سردار شهید علیرضا نوری نوشته گلعلی بابایی چهارشنبه این‌هفته 15 تیر توسط انتشارات ۲۷ بعثت برگزار می‌شود.

این‌کتاب پانزدهمین‌عنوان از مجموعه «بیست و هفت در بیست‌ و هفت» است که سرگذشت‌نامه فرماندهان لشگر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) شامل می‌شود.

شهید نوری یک مهندس و یکی از مسئولان کارآمد نظامی جنگ بود که در زمینه جنگ‌های نامتقارن و نبردهای منظم سال‌های دفاع مقدس کارنامه درخشانی دارد. او از شهدای شهر ساری از استان مازندران است و وقتی زمستان سال ۹۷ مسئولان استان مذکور با لطف‌شان برایم مراسم تقدیری برپا کردند، پیشنهاد نوشتن کتاب درباره زندگی دوتن از شهدای این‌استان را هم مطرح کردند که یکی از آن‌ها شهید نوری بود. این‌دو فرمانده که نوشتن زندگی‌شان پیشنهاد شد، علی‌رضا نوری ساروی و سید ابراهیم کسائیان بودند که هر دو با وجود اصالت مازندرانی خود، فرماندهی دو یگان قدرتمند تهرانی یعنی لشگرهای ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) و ۱۰ سیدالشهدا (ع) را به عهده داشتند.

شهید علیرضا نوری از مدیران رده‌بالای راهن‌آهن دولتی و فرماندهان ارشد سپاه منطقه ۱۰ تهران بوده است. در برهه‌ای هم مسئولیت اعزام نیروهای تهران به جبهه را به عهده داشت. او متولد سال ۳۱ بود و سال ۶۵ به شهادت رسید.

نشست نقد و بررسی این‌کتاب چهارشنبه 15 تیر از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در انتشارات ۲۷ بعثت برگزار می‌شود و مرتضی قاضی به عنوان کارشناس و منتقد در آن به سخنرانی می‌کند.

این خبر به روز رسانی شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها