سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
آئین معرفی کتاب «دُماب» در کتابخانه ملی برگزار می شود

آئین معرفی کتاب «دُماب» نخستین و کامل ترین دانشنامه روستای تاریخی دُماب در هفت جلد، تالیف یداله میرزایی به عنوان اثری در حوزه ایرانشناسی و مطالعه مناطق ایران در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، آئین معرفی کتاب «دُماب» تالیف یداله میرزایی و با پژوهش سمیرا میرزایی و شهرداد میرزایی روز چهارشنبه 1 تیرماه،‌ ساعت 16 در مرکز همایش های بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سالن قلم برگزار خواهد شد.

موضوعات این اثر پژوهشی شامل فرهنگ و تاریخ دُماب، فرهنگ واژگان دُمابی، سندهای تاریخی دُماب، تبارنامه مردم این روستا بوده و در آخرین جلد از این مجموعه کتاب نفیس پژوهشی نیز سنگ‌نگاره‌های پیش از تاریخ در روستای دُماب مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته است. مجموعه 7 جلدی دماب، قابلیت تبدیل شدن به الگویی مناسب برای معرفی شهرها و روستاهای تاریخی سرزمین کهن ایران و کمک به تبادل فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری و بومگردی در کشور را دارد.

کتاب «دُماب» مجموعه پژوهش هایی درباره فرهنگ و تاریخ روستای دُماب از توابع استان اصفهان است که در هفت جلد و 2163 صفحه به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها