یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۰
«در دفاع از ایران»، کتابی آمریکایی با نگاهی متفاوت

انتشار یک کتاب توسط عده‌اي از حامیان جنبش‌های صلح‌طلب آمریکایی که به ایران سفر کرده‌اند و از نز دیک با واقعیت‌های موجود جامعه ایرانی آشنا شده‌اند، تصویری متفاوت را از آنچه مقام های آمریکایی به دنبال آنند، از ایران ارائه می‌کند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت اینترنتی «مبارزه با تحریم و مداخله نظامی در ایران(کاسمی)»، این کتاب جدید با عنوان «در دفاع از ایران: نوشته‌های سفر هیات صلح آمریکایی به جمهوری اسلامی» توسط « فیلیپ ویلایتو» منتشر شده و شرح خاطرات کسانی است که در قالب یک هیات طلح‌طلب از آمریکا به ایران سفر کرده‌اند.

ویلاتو، که خود با همکاری شبکه ضد جنگ ویرجینیا سفر این هیات صلح‌طلب آمریکایی را به ایران ترتیب داد، تلاش کرده در کتاب خود به بررسی اتهام‌های زیادی که آمریکا و کشورهای غربی به ایران نسبت می‌دهند، بپردازد؛ اتهام هایی مانند دفاع ایران از تروریسم، ایجاد ناآرامی در عراق، تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، محدودیت زنان و ...

بر اساس اين گزارش، این كتاب، یک سفرنامه آمریکایی است که به دور از لفاظی‌های سیاسی و ترس، می توان به فرهنگ مردم عادی ایران دسترسی پیدا کرد. كتاب «در دفاع از ایران» با سبکی ساده و قابل فهم، شمار زیادی از پرسش‌های بدون پاسخ در بسیاری از حوزه‌های تخصصی درباره ایران را جواب می‌دهد. هر آمریکایی که به مطالعه درباره ایران علاقه‌مند است، باید این کتاب روشنگر را بخواند.


«صلاح الدین محمد» عضو موسس گروه «کارگران سیا‌ه‌پوست برای عدالت» درباره كتاب «در دفاع از ایران» می‌گوید: این کتاب زمینه‌های زیادی درباره تاریخ، اراده سیاسی و حق تصمیم‌گیری مستقل ایرانیان پیش رو می‌گذارد و کمک می‌کند برخی احساسات غلط و افسانه‌های نژادپرستانه و کلیشه‌هایی که امپریالیسم آمریکا درباره جامعه ایرانی به وجود آورده است، زدوده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها