شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
افتتاح نمایشگاهی از اسناد مرتبط با نظامی در کتابخانه ملی

نمایشگاهی از اسناد مرتبط با حکیم نظامی از امروز 21 اسفند‌ماه درساختمان آرشیو ملی برپا شده است. این نمایشگاه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، غلامرضا امیرخانی، سرپرست معاونت پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اعلام این خبر گفت: با توجه به رسالت ذاتی این سازمان مبنی بر حفاظت از اسناد و هویت ملی ایرانیان و در راستای پیشبرد برنامه های کلان کشور و برای بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی شاعر ایرانی،  این نمایشگاه اسنادی از 21 اسفندماه به مدت یک هفته در ساختمان آرشیوملی برپا شده است.
 
وی ادامه داد: ازجمله اسنادی که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرارگرفته می‌توان به «قرارداد وزارت فرهنگ با محمدعلی فروغی و حبیب یغمائی برای تدوین کتاب درسی 800 صفحه ای از دیوان نظامی و با رعایت اصول آموزش وپرورش»، «دعوت از سیدمحمدعلی جمالزاده برای شرکت در کنگره بین المللی بزرگداشت نهمین سده تولد حکیم نظامی گنجوی»، «تمبر یادبود کنگره بین المللی بزرگداشت نهمین سده تولد حکیم نظامی گنجوی» اشاره کرد.

سرپرست معاونت پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزود: «رونوشتی از صفحه اول مخزن الاسرار نظامی گنجوی»، «بخشی از یادداشت های سیدمحمدعلی جمالزاده برخمسه نظامی با عنوان (حکیم نظامی گنجوی: پیشکسوت داستان‌سرائی منظوم ایرانی»،«در خواست از کتابخانه ملی برای تعیین و اعلام شماره ثبت کتاب دیوان قصاید وغزلیات نظامی گنجوی» از دیگر اسناد نمایش داده شده در این نمایشگاه است.
 
ورود و بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد بوده وعلاقمندان ازساعت 9 تا 14 می توانند به ساختمان آرشیوملی مراجعه کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها