دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
دسترسی مناطق محروم به کتاب با کمترین امکانات از مزایای نمایشگاه مجازی کتاب است

علیرضا نوروزی گفت: مزیت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران این است که در آن عدالت اجتماعی رعایت می‌شود و مردم حتی در مناطق محروم هم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و به سهولت و با کمترین امکانات کتاب خریداری کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علیرضا نوروزی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی) در گفت‌وگو با ستادخبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهرن، ضمن بیان اینکه نمایشگاه‌ کتاب تهران مهمترین رویداد فرهنگی کشور است، اظهار کرد: این نمایشگاه در طول برگزاری طی سالیان مختلف توانسته‌ بر فرهنگ کشور تاثیر مستقیم داشته باشد و در این میان نمایشگاه مجازی کتاب تهران مزیت‌هایی بر نمایشگاه حضوری دارد. اولین و بهترین مزیت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران این است که عدالت اجتماعی در آن رعایت می‌شود. مردم حتی در مناطق محروم هم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و به سهولت و با کمترین امکانات خرید کتاب داشته باشند.
 
او با بیان اینکه ارسال کتاب به صورت رایگان برای مخاطبان از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه مجازی کتاب تهران است، عنوان کرد: از سوی دیگر نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی برای همه ناشران کوچک و بزرگ ایجاد کرده است تا بتوانند به راحتی و به صورت آنلاین از دفاتر خود کتاب بفروشند، در حالی که شاید به دلایل مختلف چنین امکانی در نمایشگاه حضوری فراهم نبود. به واقع نمایشگاه مجازی کتاب تهران فرصتی است تا ناشرانی از سراسر کشور امکان فروش کتاب داشته باشند و در استان آذربایجان غربی نیز ناشران این استان همراه دیگر ناشران به عرضه آثار خود می‌پردازند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در ادامه به برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده این استان در ایام برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: «شب شعر فاطمی» در نخستین روز نمایشگاه به صورت مجازی از طرف بچه‌های شعر ارومیه برگزار شد. در روز دوم نمایشگاه نیز «عصر شعر فاطمی»  را به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) در شهرستان‌های بوکان و مهاباد خواهیم داشت.
 
علیرضا نوروزی در پایان گفت: برگزاری کارگاه آموزش ویراستاری توسط انتشارات خسروانی شهرستان ارومیه به صورت حضوری، رونمایی از کتاب «ببخش کربلا نبودم»، برگزاری کارگاه مولانا‌شناسی در ارومیه، برگزاری کارگاه نظامی‌شناسی از طرف موسسه چامه و چکامه ارومیه و مراسم تجلیل از ناشران نمونه استان از دیگر برنامه‌های این استان است که در ایام برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار خواهد شد. همچنین اهدای کتاب در پیست اسکی خوشاکو ارومیه، دورهمی نویسندگان انقلاب، مسابقه کتابخوانی بین کارگران و کارمندان پتروشیمی ارومیه و مراسم عصر کتاب از جمله برنامه‌هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.
 
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها